A Microsoft múlt hét végén hozta nyilvánosságra legutolsó negyedéves üzleti eredményeit, amelyek meglepő adatokkal szolgáltak. Utóbbiak tanúsága szerint ugyanis annak ellenére, hogy úgymond világgazdasági válság van, illetve hogy közeleg a rendszer következő verziójának kiadása is, az emberek Windows-vásárlási kedve az idei év elején sem csökkent.

Annyira, hogy a Windows-eladások mértéke nem, hogy stagnált, de egyenesen növekedett: az idei év első három hónapjában ugyanis 4 százalékkal nagyobb bevételt - 4.6 milliárd dollárt - produkált a cég Windows és Windows Live divíziója, mint a megelőző év azonos időszakában. Az így elért eredmény csak 112 millió dollárral maradt el az őt megelőző, a tavalyi év utolsó negyedévéhez képest, ami azért meglepő, mert a szóban forgó, a karácsonyi bevásárlást is magában foglaló időszak szokott hagyományosan a legerősebb lenni az eladások vonatkozásában az éven belül.

A legtöbb Windows-t egyébként a vállakozások vették: ők 8 százalékkal vásároltak többet az idén január és március közötti időszakban a Microsoft operációs rendszereiből, mint egy évvel korábban - az otthoni fogyasztók ugyanakkor némileg kevesebbet vettek. Utóbbi mögöt az állhat, hogy sokuk már nem kíván új rendszerre beruházni arra a néhány hónapra, amíg a Windows 8 megjelenik, és helyette inkább bevárják a termék a jelenlegi információk szerint októberben esedékes bejelentését.

A Microsoft egyébként anno a Windows 7 bejelentése előtti hónapokban ingyenes frissítési akciót hirdetett, aminek keretében azok a vásárlók, akik még a Windows Vista-val vették meg a szóban forgó időszakban új gépeiket, ingyen kaphatták meg a 7-es Windows-t is gépeikre. Redmond eddig hasonló akciót nem helyezett kilátásba a Windows 8-cal kapcsolatban, de természetesen nincs kizárva, hogy új rendszere esetében is él majd hasonló promócióval annak érdekében, hogy ne fagyjanak be teljesen az eladások a Windows 8 megjelenésének közeledésével.