A Google szerdán jelentette be keresőoldalának újabb szolgáltatással történő bővítését. A frissen elindított, de jelenleg még csak béta állapotban lévő Google Print segítségével az oldal használói a jövőben a web, a hírcsoportok, a képek és a hírek mellett már elektronikus könyvek tartalmában is kereshetnek majd.

A már jelenleg is több tízezres könyvadatbázison dolgozó új kereső a beírt kifejezések alapján keres ki részleteket az általa ismert könyvekből, a találati listában rövid kivonatot jelentve meg azokról, valamint olyan linkeket, amelyek az alkotások teljes változatát forgalmazó (könyves)boltok oldalalaira mutatnak. A felhasználók ezeken a linkeken keresztül közvetlenül a kiadvény megvásárlását lehetővé tevő oldalakra jutnak.

A Google saját bevallása szerint közvetlenül nem profitál a szolgáltatásból, azaz sem a kiadóktól és szerzőktől nem kér pénzt könyvjeik a keresőbe fűzéséért, és a linkelt oldalakon történő vásárlások után sem kap jutalékot. Ezek helyett AdWords eljárásan alapuló célzott hirdetéseket jelenít meg a találati listák mellett.

A világ legnagyobb internetes könyvesboltjaként nyilvántartott Amazon még októberben indította be hasonló szolgáltatását, amely több, mint 120.000-es könyvadatbázisában tette lehetővé a Google Print-hez hasonló módon a teljes szövegben történő keresést, aminek használatát azonban hamarosan korlátoznia kellett, mert az olvasók a könyvek megvásárlása helyett inkább megkeresték és kinyomtatták a számukra érdekes részleteket a kiadványok egy részéből.