A napokban keződik az a hat hétig tartó nagyszabású kampánysorozat, amelynek keretén belül több nagy látogatottságú weboldalon teljes TV-reklámokat kezdenek el sugározni az oda érkező netezők részére. Az MSN, a Lycos és az iVillage oldalain az AT&T, a Honda, a Pepsi, és a Warner-Brother reklámspotjaival találkozhatnak majd a látogatók.

Bár már korábban is születtek kísérletek videók, vagy videó-szerű animációk formájában megvalósított hirdetések megjelenítésére a weboldalakon, azonban azok egyikében sem komplett TV-s reklámok kerültek visszajátszásra. Az új formátum bevetését az utóbbi években az átlagfelhasználó számára is elérhető sávszélesség bővülése, valamint az integrált médialejátszó programok elterjedése tette lehetővé.

Az újfajta hirdetések a tesztkampányban résztvevő oldalakra látogató felhasználók PC-ire aközben töltődnek le, amíg azok a weblapok tartalmát olvassák, és ez után kerülnek lejátszásra. A szervező Unicast ügynökség szerint a klasszikus reklámblokkolók hatástalanok lesznek az új típusú hirdetési formátummal szemben, bár szerintük alkalmazásukra nem is lesz szükség. Ugyanis naponta egy felhasználó részére csak egy filmet terveznek vetíteni, ami az ügynökség véleménye szerint tűréshatáron belül lesz a látogatók legnagyobb részénél.

Ha a tesztkampány sikeres lesz, várhatóan világszerte egyre több weboldalon jelenik meg majd a teljes spotos formátum, akár új korszakot nyitva az internetes reklám történetében.