A Microsoft a héten újabb előzetest adott ki megújuló Edge böngészőjéből, ami ezúttal ismét számos fejlesztést kapott. Ezek közül vélhetően a legtöbbek számára a legérdekesebb az, hogy immár a redmondi szoftver is blokkolja a hirdetéseket azokon az oldalakon, amik túltolják a biciklit a reklámok megjelenítése terén.

Az Edge ugyanakkor erre nem egy saját megoldást alkalmaz, hanem ugyanazt a fejlesztést, ami a Google Chrome böngészőjében már tavaly bevezetésre került, és aminek működését a közelmúltban az egész világra kiterjesztette a keresőóriás. Ez a blokkoló nem szűr minden reklámot, csak azokon a weblapokon akadályozza meg ezek megjelenését, amik el nem fogadható módon jelenítenek meg hirdetéseket.

Utóbbiba beletartoznak pl. az egész képernyőt elfedő, a tartalomhoz hozzáférést akadályozó, vagy az elkerülhetetlenül felbukkanó ablakokat nyitó reklámok. A Chrome - és mostantól az Edge is - ha ilyenekkel találkozik egy weboldalon, akkor letiltja azokon az összes hirdetés megjelenését, ezáltal visszavágva a webes hirdetéseknek rossz nevét keltő és a felhasználókat reklámblokkolók telepítésére ösztönző oldaltulajdonosoknak.

Az új Edge előzetes egy másik érdekes újdonsága, hogy a benne létrehozott kollekciókat immár automatikusan ki tudja exportálni egy Word dokumentumba, a weboldalak és linkek megosztásához már az operációs rendszer beépített megosztási funkcionalitását használja, valamint, hogy gyors hozzáférést biztosít a kedvencekhez egy, a címsornál elhelyezett új gomb révén.

A Microsoft ugyanakkor továbbra sem mondja meg, hogy mikor tervezi Edge böngészője új, immár a Chromium kódbázison alapuló változatát stabil kiadásban is elérhetővé tenni a felhasználók számára.