A múlt hét végén kellemetlen meglepetésben részesültek azok a Tesla-tulajdonosok világszerte, akik kizárólag okostelefonjukon keresztül kezelték autóikat. Az önvezetésre valójában nem képes "önvezető" járművek mobilos alkalmazása ugyanis jó időre lehalt - emiatt pedig sokan még beszállni sem tudtak Tesla-ikba, elindulni pedig végképp' nem tudtak az autókkal.

A hiba először az amerikai és kanadai felhasználóknál bukkant fel péntek délután, de aztán hamarosan a világ maradék részére is átterjedt. Így arra is volt példa, hogy egy koreai Tesla-tulaj panaszkodott arra: a cég szerverei ún. 500-as hibát jeleznek neki amikor használni próbálja a mobilalkalmazás funkcióit - így abból nem tudja kinyitni és elindítani az autóját.

A Tesla mobilos alkalmazásának hibája miatt sok tulajdonos beszállni sem tudott az autójábaA Tesla mobilos alkalmazásának hibája miatt sok tulajdonos beszállni sem tudott az autójába

Ugyan erre az app kiesése ellenére is lehetőség lett volna a Tesla-k kulcsával, de mivel azokat a mobialkalmazáson keresztüli kinyitás és indítás lehetősége miatt a legtöbb tulaj nem hordja magával, így az üzemzavar gyakorlatilag kizárta őket autójukból. A problémán végül a Tesla mintegy 5 óra elteltével lett úrrá, Elon Musk, a cég vezetője pedig elnézést kért, és megígérte, hogy olyan változásokat vezetnek be, amiknek köszönhetően a jövőben ez többet nem fordulhat majd elő.