Az Android telefont használók - vagy a szolgáltatásait asztali gépről elérők - hamarosan változást vehetnek észre a Play Áruház logójának megjelenésében. A Google ugyanis a jelek szerint arra készül, hogy több mint fél évtizeddel az utolsó változtatás után ismét lecserélje az azt szimbolizáló piktogramot.

Az új logót a Google Pay alkalmazása buktatta le, amibe már bekerült az, annak ellenére, hogy maga az Áruház még a régi képecskével jelenik meg. A vélhetően hamarosan ott is megjelenő új változat nagyon hasonlít az eddigire, de több ponton jelentős változásokat is hoz.

Balra a régi, jobbra az új Play Áruház (Google Play) logóBalra a régi, jobbra az új Play Áruház (Google Play) logó

Így például a logót alkotó színek kevésbé lesznek majd élénkek és neonosak az új változatban, amik így közelebb lesznek pl. a Chrome (egyébként szintén a közelmúltban ráncfelvarráson átesett) logójának színeihez is. Ugyanakkor a logó tagolása is változik majd, és ezt követően a vonalak úgy metszik majd annak belsejét több darabra, hogy az egyes darabok mérete közelebb fog egymáshoz esni.

Jelenleg nem tudni, hogy a Google mikor tervezi bevezetni az logót a Play Áruházban, de azt az Android-felhasználók legtöbbje időben észre fogja venni, hiszen az online áruház a készülékeiken megjelenő alkalmazásának ikonja is várhatóan lecserélődik majd. Érdekesség, hogy a Google éppen tavasszal alakította át a Play Áruház megjelenését, de az új logó valamiért akkor nem vezette be.