xrpq2y OTExODE3OTI4

A Microsoft hétfőn nagy csendben közzétette honlapján DirectX fejlesztői készletének legújabb kiadását. A több, mint 300 megabájtra rúgó csomag különlegessége, hogy magában foglalja a DirectX csatolókészlet következő, 10-es verziójának is egy előzetes kiadását.

A WGF architektúra a Vista-banA WGF architektúra a Vista-ban A DirectX 10, vagy más néven Windows Graphics Foundation (WGF), többek között a Microsoft következő generációs operációs rendszere, a Windows Vista grafikus felületének alapját is képezi, és ennek megfelelően jelentős fejlesztésekkel szolgál elődeihez képest.

Az újdonságok között első helyen a Pixel Shader 4.0-s változatát érdemes kiemelni, amely korábban nem látott grafikus effektusok megjelenítését teszi majd lehetővé az alkalmazások számára is, de az új csatoló a grafikán túl a multimédia más területein is jelentős fejlesztéseket hordoz majd magában.

A most kiadott csomag egy a korábbi DirectX kiadásokhoz képest új kiegészítő, a Game Explorer előzetes változatát is tartalmazza, amely nem más, mint egy központosított adminisztrációs keretrendszer és felügyeleti eszköz a gépre telepített játékok menedzseléséhez, amelynek segítségével a fejlesztők többek között automatikus frissítési, valamint gyerekfelügyeleti funkciókat építhetnek játékaikba. Utóbbi például lehetőséget ad majd később a szülők számára, hogy a bővítést támogató játékokban letilthassák a szerintük túl agresszív vagy véres részeket és jeleneteket, fejlődésben lévő csemetéjük lelki épsége megóvásának céljával.

A hírek szerint egyébként a DirectX 10 végleges változata csak a Windows Vista-n fog működni, és a Microsoft jelenleg nem tervezi egy Windows XP-n futó verzió kiadását is. Utóbbi platformon a DirectX 9-es változata lesz használható továbbra is, amely várhatóan jó ideig a DirectX 10-zel párhuzamosan lesz jelen a piacon.

Az érdeklődők a DirectX 10 újdonságaiba is betekintést engedő frissen megjelent DirectX SDK-t a Microsoft honlapjáról tölthetik le.