Bár manapság szinte már minden játék esetében bizton számíthatnak arra a felhasználók, hogy ha elég kitartóan gyötrik azt, akkor valamilyen rejtett meglepetésre (ún. húsvéti tojásra) lelhetnek a szóban forgó alkotásokban, ez nem mindig volt így. Ehelyett a gyakorlat egy három évtizeddel ezelőtt játéknak, illetve egy elismerésre vágyó fejlesztőnek köszönhető.

A szóban forgó játék nem más, mint az 1982-ben az akkori de facto játékkonzolra, az Atari 2600-ra megjelent "Adventure", ami az első grafikus kalandjátékot képezte - és aminek alkotója nem volt hajlandó elfogadni a tényt, hogy neve se a játék dobozán, se annak futása során nem jelenthetett meg az akkori gyakorlat szerint.

Ezért Warren Robinett kitalálta, hogy a játékba egy nehezen elérhető, titkos szobát épít be, és itt rejti el nevét. Így a játék kiadója nem vette észre a turpisságát, de ő maga bármikor, bárki számára bizonyíthatta, hogy az Adventure valójában az ő alkotása.

A többi innen - ahogy mondani szokás - már történelem. Manapság hasonló titkos elemek már szinte minden játékban - sőt, egyéb programokban is - megtalálhatók, és nem csak az alkotók nevének megjelenítésére használatosak (ami manapság már amúgy is megtörténik a játékok végén), hanem más játékok vagy kulturális jelenségek előtti tisztelgésre, vagy éppen azokon történő viccelődésre is.