Első látásra meglepő (?) eredményre jutott a fenti videóban bemutatott teszt, amiben az Apple kétéves iPhone 6s telefonját indították harcba a Galaxy S8-val szemben. A korosodó almás mobil ugyanis a felvétel tanúsága szerint rendre gyorsabban töltötte be a játékokat és indította el a videókat, mint a vadiúj, pár hónapos társa.

Mielőtt ebből egyesek messzemenő következtetéseket vonnának lenne, ajánljuk figyelmükbe azt az apró tényt, hogy a Galaxy S8 több, mint négyszer akkora felbontású kijelzővel rendelkezik, mint kétéves konkurense - és ez adott esetben nyilvánvalóan igen komoly hatással van a mért sajátosságok mindegyikére. A Samsung mobiljára készült játékok ugyanis pl. vélhetően nagyobb felbontású textúrákkal és részletesebb modellekkel dolgoznak, mint ugyanannak a programnak az iPhone-ra portolt változata, ami megnöveli a játékok betöltési idejét.

Ez magyarázatul szolgál arra, hogy miért csak a játékok esetében tapasztalható lassabb indulás az S8-on, miközben az olyan - nem vagy kevés grafikát tartalmazó - alkalmazások, mint pl. a Facebook vagy a rendszerprogramok gyorsabban nyílnak meg.

Hasonló módon videólejátszás esetén is az S8-on valószínűleg a felvételek Full HD-s vagy akár 4K-s változata kerül lejátszásra - mert az illeszkedik a kijelző felbontásához -, míg az iPhone 6s-en a jóval rosszabb felbontású - vélhetően 480p-s - variáns jelenik meg. Ennek tükrében megint teljesen logikus, hogy ugyanazon a kapcsolaton át utóbbi gyorsabban indult el - de nem azért, mert a telefon gyorsabb, hanem mert a rosszabb kijelzőn és a rosszabb minőségű videólejátszáshoz kevesebb adatot kell letöltenie.