Indul az első személyszállító drón tesztelése az USA-ban

Címkék
Indul az első személyszállító drón tesztelése az USA-ban
2016-06-08T12:41:13+02:00
2016-06-10T15:39:09+02:00
2022-10-21T02:31:02+02:00
  • Tudom mi az autogiro, amit nem tudok, az az, hogy miből készül a személyszállító drón légcsavarja, mekkora a forgási tehetetlensége és önsúlya, milyen nyomaték kell a levegőben maradáshoz, mekkora a flaps hatása az egymás felett elhelyezett ellentétes irányban forgó rotoroknak egymásra, és általában, mit kéne kezdenem ezekkel az adatokkal ha ismerném őket és ki akarnám számolni van-e értelme az autogiro-üzemnek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • egy ilyen feltétel olyan plusz terhet jelent, ami nincs arányban a technológia társadalmi hasznosságával

    Ez teljesen egyszerű technológia. (Motor)hiba esetén, a légcsavaroknak szabadon kell forogniuk.

    A hagyományos ultrakönnyű autogiro repülőgépek esetében, a helikopterszerű emelő légcsavarnak nincs aktív hajtása.
    http://www.fantasyofflight.com/collection/wp-content/uploads/2012/05..
    A linkelt képen jól látszik a szabadon forgó emelő légcsavar.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem, ember és teherszállítás esetén, csak olyan drónt szabad forgalomba engedni, amely autogiro képes.

    Elvben adom, de nem vagyok repülőmérnök (ha te igen, akkor előre is bocs). Simán lehet, hogy egy ilyen feltétel olyan plusz terhet jelent, ami nincs arányban a technológia társadalmi hasznosságával. (Igen, a közgazdászok és politológusok simán ismernek olyan matekot ami arra szolgál, hogy kiszámolja, évi hány halálos balesetig nem éri meg bevezetni egy korlátozást és/vagy technológiát a társadalomnak - és a legijesztőbb hogy többször mint nem igazuk is van.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az üzemzavarok miatt nem érdemes aggódni; ha a helikopter/repülő zuhanni kezd, mert rosszul lesz a pilóta, az utasok akkor sem rohanhatnak átvenni az irányítást, itt viszont a földi bázisú diszpécser még simán leteheti a gépet...

    Szerintem, ember és teherszállítás esetén, csak olyan drónt szabad forgalomba engedni, amely autogiro képes. Üzemzavar esetén a légcsavarok "ejtőernyőként" viselkednek.

    Mivel az ereszkedés ciklikusan változó sebességű, némi kéz és lábtörést előre lehet kalkulálni, de biztosan túl élhető a zuhanás. Optimális esetben, közel nulla sebesség lesz a földetéréskor.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt mondod, hogy önvezető jármű, ezért az utasainak nem kell kiképzés, tanulás, semmi.

    Azt mondom, mert elolvastam a gyártó által kibocsátott minden promóanyagot és végignéztem az összes publikus videót.

    A jármű "vezetése" annyiból áll, hogy az utas maga elé húzza a vezérlőtabletet, a térképen rábök hova akar menni, a jármű felajánlja a legközelebbi leszállóplatfomok listáját és az utas választ egyet. Ezen kívül van lehetőség útközben másik úti célt választani. 

    Az üzemzavarok miatt nem érdemes aggódni; ha a helikopter/repülő zuhanni kezd, mert rosszul lesz a pilóta, az utasok akkor sem rohanhatnak átvenni az irányítást, itt viszont a földi bázisú diszpécser még simán leteheti a gépet, ha pedig motorikus hiba történik, hiába tudnál drónt vezetni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt mondod, hogy önvezető jármű, ezért az utasainak nem kell kiképzés, tanulás, semmi. Azonban a levegőben számtalan példa van, hogy hiába a gondos tervezés, odafigyelés és karbantartás, mindig lehet valamilyen váratlan meghibásodás.
    Tegyük fel, ott ülsz egy ilyenben és a vezérlő meghibásodik, visz neki egy falnak hetvennel. Ott fogsz meghalni, mert nem tudod átvenni az irányítást, nincs sem fizikai hozzáférésed, sem tudásod?
    Igen tudom, egyesek szerint az önvezetés a jövő és biztonságosabb, mint az ember, de azért egy zuhanó repülőn sem megnyugtató, hogy majd a robotpilóta megpróbál csinálni valamit.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...ami persze csak atztól függ, ki üzemelteti a légitaxi társaságot.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És abban az országban, ahol az ubert betiltatja és tüntet ellene a taxis, ott életszerű ezeknek a széleskörű elterjedése?
    Miután szerinted ezek önvezető járművek, így megint csak érdekellenesek. :/
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És akkor ez miért is lesz olcsóbb, széles tömegek számára hozzáférhetőbb, elterjedtebb és népszerűbb, mint a helikopter aminek már rég forradalmasítania kellett volna a közlekedést?

    Olcsóbb: Önvezető, ezért nem kell hozzá milliós összegért jogosítványt beszerezni, vagy megfizetni egy pilótát aki rendelkezik ilyennel. Nem mellesleg alapvetően taxiként, nem pedig magánjárműként terveznék a bevezetését a piacra, így a végfelhasználónak egyrészt nem kellene kifizetni az egyszeri beszerzés relatíve magas költségeit, másrészt magas kihasználtság mellett a szervíz- és felülvizsgálati költségek is több felhasználó közt oszlanak meg.

    Hozzáférhetőbb: Alapvetően városi használatra tervezett, relatíve kis területen leszállni képes optimális költséghatékonysággal üzemeltethető eszközről beszélünk ami - mint ilyen - inkább taxi- mint magánrepülő jellegű közlekedésre szánják.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Én inkább flike-oznék.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem tetszenek a drónok, de csak mint játék eszközök.
    Személyszállításra nemigen tartom alkalmasnak.
    Pl kíváncsi vagyok, hogy ez milyen zajt kelt?
    Ha pl egy helikopter hangjával jár (vagy csak a felével) akkor igen durva zajkeltés lesz, ha  ezek tömegesen megjelennek a fejünk felett.
    Vidéken lakok, tegnap egy motoros sárkányrepülővel valaki repkedett a falu felett, messziről lehetett hallani a zaját. Namost ha ezek tömegesen jönnek, akkor nehéz lesz zajvédő fallal kizárni/csökkenteni a környezeti kárt.
    Amúgy maga az innováció jó, valóban kéne már egy jobb közlekedési eszköz az autónál.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És akkor ez miért is lesz olcsóbb, széles tömegek számára hozzáférhetőbb, elterjedtebb és népszerűbb, mint a helikopter aminek már rég forradalmasítania kellett volna a közlekedést?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Aha. Értem én, fellengzős zene: kipipálva. Nagy szavak, fals duma: kipipálva.
    Videó a kész gépről: ki....JA az nincs, mert még csak majd lesz....vagy nem...vagy remélik...akármi.

    Én kivárom, hogy ha lesz tényleges videó, nem ilyen álmodozás, az valami,ez jelenleg egy marketing valamiről ami de jó lesz ha sikerül építeni egyet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Címkék
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd