Rick Boucher amerikai képviselő és három munkatársa hamarosan olyan új törvényjavaslatot terjeszt az amerikai kongresszus elé, amelynek célja, hogy a fogyasztók számára biztosítsa az utóbbi időben a médiaipari cégek részéről meglehetősen erőszakosan megnyírbálni próbált jogosultságokat a digitális korban is. Az új Digital Media Consumer's Rights Act (DMCRA) többek között a másolásvédelmi eljárások kikerülését is lehetővé tenné a jogszerűen vásárlók számára a magánfelhasználású kópiák készítésének céljához.

A DMCRA szerzői ugyanis elismerik a szórakoztatóipar jogait újabb és újabb, a jogsértő kópiák készítését is meggátóló másolásvédelmi technológiák kidolgozásának jogát, azonban elfogadhatatlannak tartják, hogy ezek az eljárások jelentős mértékben korlátozzák a becsületes vásárlók ún. "fair use" jellegű felhasználási lehetőségeit is. Boucher képviselői és társai szerint a médiaiparnak már csak azért is illenne jobban odafigyelni vásárlói igényeire, hiszen végső soron belőlük él meg.

A törvénytervezet máris jelentős támogatásra talált olyan vezető technológia cégek, mint az Intel, a Sun és a Verzion, valamint a vásárlók különböző érdekvédelmi szervezeteinek, mint például az Electronic Frontier Foundation és az American Library Association körében is.

A világ vezető szoftvergyártóit tömörítő BSA egyébként éppen a napokban jelentette be, hogy hatalmas média- és lobbikampányt indít az innovációt és a digitális technológiák terjedését egyre jobban gátló hollywood-i stúdiók és lemezkiadók ellen.