Egyre terebélyesedni látszik az az eredetileg még a Seagate legújabb, 1 Terabájtos merevlemezei nyomán kirobbant botrány, amelyben a szóban forgó egységek feltűnően gyakori meghibásodása miatt indult el. Mostanra ugyanis a cég kénytelen volt beismerni, hogy a probléma egy ún. firmware hiba miatt következik be, amely azonban nem csak az ominózus 1 TB-os változatokban, de gyakorlatilag szinte minden jelenleg forgalmazott asztali Seagate ill. Maxtor merevlemezben megtalálható.

A Barracuda 7200.11 mellett a DiamondMax 22, a SV35 és a Barracuda ES.2 sorozatba tartozó merevlemezeket is - azaz, szinte a teljes asztali Seagate palettát - érintő hiba miatt az egységek működés közben váratlanul lefagyhatnak, amelyet követően semmilyen hardveres vagy szoftveres műveletre nem reagálnak, és a rendszer újraindítását követően is elérhetetlenek maradnak, ezáltal lehetetlenné téve még akár csak az adatok lementését is róluk.

A Seagate szerint az érintett készülékeken tárolt adatok megmaradnak, és egy speciális firmware frissítés segítségével - amely feloldja a merevlemez "fagyását" - ismét elérhetővé tehetők.

A cég pontos adatokat nem volt hajlandó közölni sem a hibát tartalmazó - Seagate ill. Maxtor márkanevek alatt forgalmazott - egységek számával, sem az azonosításukhoz szükséges szériaszámokkal kapcsolatban. E helyett honlapján mindössze egy programot tett közzé, amely segítségével a felhasználók maguk olvashatják ki az általuk használt egységek azonosítóit, majd ezeket emailben a Seagate részére elküldve tudhatják meg, hogy a gépükben dolgozó merevlemezek érintettek -e hiba által.

A hibának már áldozatul esett egységeket egy a cég által biztosított CD-vel lehet újra életre kelteni, amely javítja és frissíti a halottnak tűnő merevlemezek firmware modulját.