A Google-nak napi kb. 2 millió dollárjába kerül a világ legismertebb videomegosztó szájtjának, a YouTube-nak az üzemeltetése. Legalábbis ezt álíltja a Internet Evolution című elemző cég, aki többek között a Bear Stearns & Co. Inc., a comScore, a Credit Suisse és maga a Google által közzétett adatok alapján próbálta megbecsülni, hogy vajon mekkora veszteséget is okoz a videóportál a keresőóriás számára.

Bár az oldal termel némi bevételt is a cégnek, ennek összege azonban eltörpül a költségekhez képest. A napi 350-600ezer dollárra becsült bevétel így csakis arra elegendő, hogy enyhítse a veszteségeket, amik míg így is naponta mintegy 1.4-1.7 millió dollárra rúgnak. Azaz, a Google-nak éves szinten jelenleg 500-600 millió dollárral csökkenti a profitját az, hogy mint nap több mint 200 millió videómegtekintést tesz lehetővé a világ gyakorlatilag minden részéről érkező felhasználók számára az oldalon.

A Google bevételei és kiadásai a YouTube-bal, a becslések szerintA Google bevételei és kiadásai a YouTube-bal, a becslések szerint

A költségek legnagyobb részét a videók továbbításához szükséges sávszélesség bérlése képezi, amelyet még ha a piaci minimum feléért kap a Google, akkor is napi 1 millió dollárt kénytelen érte kicsengetni az asztalra. A második helyen a vásárolt - de a felhasználók számára ingyenesen nézhetővé tett - tartalmak költsége végez, amelyekért a tévécsatornáknak, a lemezkiadóknak és más jogtulajdonsoknak naponta akár 700.000 dollárt is fizethet a Google a becslések szerint.

Ezekhez a tételekhez képest piskóta a YouTube fenntartásához szükséges hardverek ill. azok üzemeltetésének napi 36.000 dolláros költsége és az egyéb - adminisztrációs és üzemeltetési - költségek, amelyek még a napi 100.000 dollárt sem érik el.