A Google a napokban egy olyan változtatást vezetett be reklámmegjelenítő kódjai működésében, ami a hirdetéseket blokkolók által emlegetett egyik leggyakoribb panaszt orvosolja. Ugyanis egy új, a korábbiaknál jóval hatékonyabb tömörítési algoritmus használatának köszönhetően mostantól a weboldalakba ágyazott reklámok gyorsabban és kisebb adatforgalom használata mellett töltődnek le.

Az új algoritmus a Google által még két évvel ezelőtt bemutatott Brotli, ami különösen a képek esetében drasztikus mértékben tudja csökkenteni az azok átviteléhez szükséges adatmennyiséget. Ez konkrétan akár a 40%-ot is elérheti a klasszikus gzip-tömörítéshez képest (azaz, majdnem felezi az adatmennyiséget, illetve a betöltési időt), de még a Google korábbi zopfli algoritmusánál is 20-26%-kal jobb eredményt jelent.

Az új tömörítési eljárásra átállásból a felhasználók elvileg semmit sem érzékelhetnek a gyorsabb betöltési időt és kisebb adathasználatot leszámítva. Azt ugyanakkor csak akkor élvezhetik ha Chrome, Firefox, Edge vagy Opera böngészőt használnak - az Internet Explorer és a Safari ugyanis nem támogatja az új eljárás használatát, így esetükben a korábbi, kevésbé hatékonyabb módszerrel történik a reklámok letöltése.