A WINE fejlesztői a héten új főverziót adtak ki eredetileg Windows-ra írt programok más platformokon történő futtatását lehetővé tevő szoftverükből. Az új WINE 3.0 egyik legfontosabb fejlesztése a DirectX 10 és 11 támogatásának bevezetése, aminek köszönhetően immár modern játékok is könnyedén lehetnek futtathatók Linux-okon és más unix-szerű rendszereken is.

Jelentős előrelépés történt az Android támogatásában is, ami az új verzióban végre teljes értékű grafikus és audio meghajtót kapott. Így a Windows-alkalmazások mostantól különösebb trükközés nélkül lehetnek futtathatók a Google mobilos platformján is - a játékok legtöbbjére azonban ez nem igaz, mivel itt a Direct3D továbbra sem használható.

Ezen kívül az új WINE-ban egyszerűbb válik másolás a Windows és a Linux alkalmazások között, miután a vágólap már képes értesítéseket generálni az X11-es alkalmazásokból érkező adatokra is, a RichEdit vezérlő pedig már a metafájlok beillesztésével is elboldogul. A titkosítás területén szintén bővültek a lehetőségek, és mostantól a registry szerkesztő exportálni és importálni is képes egyes ágakat.

A WINE 3.0 fejlesztéseiről részletesen a kiadási jegyzetekben lehet olvasni, míg a szoftvert magát innen lehet letölteni.