A Microsoft a napokban - a világ technológiai vállalatai között elsőként - egy, a vásárlók számára igen kedvező megállapodást kötött a "javítás joga"-val kapcsolatban. Ennek értelmében a cég lépéseket fog tenni annak érdekében, hogy elősegítse terméke a hivatalos szervizhálózaton kívüli javítását is, mi több, úgy fogja áttervezni kütyüjeit, hogy azok javítása egyszerűbbé és környezetkimélőbbé váljon.

Redmond technikai dokumentációkat és alkatrészeket fog elérhetővé tenni termékeihez független szervizek számára is, amikből így utóbbiak vélhetően többet mentenek majd meg, és kevesebb fogja közülük idő előtt a szemétdombon végezni, csak azért, mert egyébként valamilyen viszonylag olcsó és cserélhető alkatrész elromlott bennük. Az áttervezésnek köszönhetően pedig eddig külön nem cserélhető alkatrészek is cserélhetővé válhatnak majd, csökkentve a javítási költségeket.

A Microsoft hozzáállása ezzel szögesen szembekerül pl. az Apple megközelítésével, ami minden termékgenerációjában újabb és újabb módszereket vezet be eszközei harmadik felek általi gazdaságos javításának megnehezítése, illetve ellehetetlenítése érdekében. Az almás vállalat a dolgot egyedi csavarok majd a TouchID érzékelő letiltásával kezdte, de újabb már az elemek, az SSD-meghajtók, valamint a képernyők cseréjét is megnehezíti, illetve funkcióvesztéshez köti termékeiben, amennyiben azokat nem saját szervizesei végzik el.

Ezt egyébként vélhetően hamarosan törvény fogja majd legalább részben megtiltani a cég számára az Egyesült Államokban és Európában is, de a jelek szerint az Apple addig is elkövet mindent annak érdekében, hogy vasmarkában tartsa kütyüjei javítását, és a lehető legkörülményesebbé és legdrágábbá tegye azt, ezáltal újabb és újabb termékek megvásárlására ösztönözve a fogyasztókat.