Magyarországon már mintegy 6,2 millióan használnak okostelefont és kb. 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban - derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából . A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt részesítsük előnyben - mint pl. a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol inkább a számítógépet használjuk.

Az eNET-kutatás eredményei alapján elmondható, hogy az okostelefon és internet használatának terjedése tovább folyik, mely növekedés egyébként megfelel az uralkodó digitalizációs trendeknek. Ugyan az online lét és az eszközhasználat egyre szélesebb társadalmi tömegek körében válik elterjedtté, de eltérések figyelhetők meg ezekben a munkaerőpiaci státusz és a korcsoportok mentén.

Ezek szerint a legaktívabb használat a 30 év alattiak és a tanulók körében mutatkozik, akiknél ma már eléri a 100%-ot az internet- és az okostelefonhasználók aránya.

Böngészés, üzenetküldés, időjárás-előrejelzés nézés

Az internet nyújtotta végtelen lehetőségek tárházából a magyarok között a lenépszerűbbek, hogy rákeresünk valamilyen információra, chatelünk, vagy megnézzük az időjárás-előrejelzést (78-78%). Ez a TOP3 legelterjedtebb cél vagy alkalmazás, amiért csatlakozunk a világhálóra a mobilunkon. A közösségi oldalak használata ugyan széles körben elterjedt, mégis csupán negyedik helyezett lett, holtversenyben az e-mailezéssel (74-74%). Tízből heten olvasnak emellett híreket (73%) és néznek videókat online (71%).

A felnőtt lakosság körülbelül kétharmada szokott online vásárolni (64%). Továbbá közel ugyanennyien hívják segítségül az internetet tájékozódáshoz, például útvonaltervezés céljából (64%). A továbbiak között a bankolás a legnépszerűbb (57%), de a lakosok fele szokott számlát befizetni vagy egyéb hivatalos ügyben eljárni online (50-50%), saját bevallása szerint.