Óriásbakot lőtt a Samsung: iPhone-ról posztolta a Galaxy S21 beharangozóját
2021-01-15T13:57:57+01:00
2022-06-30T13:06:02+02:00
2022-07-20T01:58:46+02:00
  • Autógyárak ezt a kényszerű márkahűséget rendesen ki is maxolták, nagyon nagy kedvezménnyel árulták a dolgozóiknak a saját gépkocsijaikat, így aztán a gyáraik parkolóiban elképesztő mértékben csak a saját termékeiket lehetett látni.



    Ha korrekt visszacsatolás is kialakul, vagyis a saját dolgozóik jelzik a kocsik legkisebb problémáit is (pl. közvetlenül a tervező mérnöknek mesélik el ebédnél mi nem tetszik a kocsin), akkor ez nagy előny lehet.

    A témához: a marketingesek csak saját céges eszközt használjanak, ez hitelességi kérdés.
    Ami marketing esetén igen súlyos szempont!

    Ezzel szemben a mérnökök, tervezők aktívan használjanak konkurens és saját készüléket is, mert fontos a konkurencia ismerete és az állandó összevetés a termékfejlesztéshez.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "A dél-koreai gyártó ugyanis nem egy sajátmárkás mobiljáról, hanem a konkurens Apple egy iPhone-járól posztolta a telefon bemutatóját beharangozó egyik tweetjét."

    Szerintem ez a marketinges a világ legnagyobb trollja.

    "...Az amerikai T-Mobile elnöke, John Legere is szintén almás telefonról beküldött üzenetben kezdett áradozni a Galaxy Note 3-ról."

    Szerintem nincs ezzel a probléma, mert legalább hiteles: van összehasonlítási alapja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Autógyárak ezt a kényszerű márkahűséget rendesen ki is maxolták, nagyon nagy kedvezménnyel árulták a dolgozóiknak a saját gépkocsijaikat, így aztán a gyáraik parkolóiban elképesztő mértékben csak a saját termékeiket lehetett látni. Bizonyára mobiltelefonnal is meg lehet ezt tenni, továbbá egy kis asszociáció:
    "Savanyú a szőlő,"
    "Keserű magában."
    :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem. Nem. Nem.
    Nem a falra kell felszögezni! A templom kapura kell felszögezni, aztán rágyújtani a kaput.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tehát ha egy webshop plugin fejlesztésére bérelnek fel téged, soha többé egyetlen egy másik boltban sem vásárolsz? Vagy ha az FB Messengert fejleszted, akkor e-mail üzeneteket sose fogadsz?

    Ezek rossz hasonlatok. A kicsit is jó hasonlat úgy hangzana, hogy ha valakit felkérnek egy webshop plugin fejlesztésre, akkor vajon elvárható -e, hogy az illető pluginje ne reklámozza a konkurens webshopot is? A válasz meg nyilván az, hogy nem csak hogy elvárható, de teljesen jogosan lenne felháborodva a megrendelő, ha a plugin a feladata mellett tényleg még a konkurenciát is elkezdené ajánálgatn.

    Vagy az, hogy ha az FB Messengert fejleszti valaki, akkor elfogadható -e ha a fejlesztés következtében a Messenger ablak alján elkezd megjelenni, hogy ő azért inkább mondjuk Telegram-ot használ? Ez is nyilván teljesen abszurd lenne, és azonnali kirúgást vonhatna maga után, teljesen jogosan.

    Na, itt gyakorlatilag ugyanez történt, csak egy tweettel meg telefonokkal.

    Ugyan mi a fene értelme lenne elírnia a cégeknek, hogy ha itt dolgozol, minket kell használnod?

    Nem arról van szó, hogy elő kellene írnia a cégnek, hogy a dolgozó mit használjon úgy általánosságban, hanem az, hogy oda kellene figyelni arra, hogy mi az amivel az adott konkrét üzenetet beküldi. Azt sem maga az eszköz, hanem amiatt, mert az eszköz, illetve platform neve is megjelenik az üzenet mellett. Az értelme meg az lenne, hogy nem tenné egyértelművé már magában az üzenetben is a beküldő cég, hogy ők sem az adott terméket preferálják.

    A marketing ugyanis részben pont arról szól, hogy el kell érni, hogy valakik az adott terméket tartsák a (legalább számukra) legjobbnak, és ezért azt vegyék meg a piacon elérhető alternatívák közül. De ugyan mennyire lehet sikeres egy erre tett kísérlet, ha már az aki ajánlja az adott terméket is egyértelművé teszi, hogy ő inkább azért nem azt használja?

    Én is olyan cégnél dolgozom, aminek a kihívójának termékét is használom jó okok miatt, és abszolút semmi köze a cégemnek ahhoz, hogy én a magánéletemben mit használok. 

    Nem is magánéleti kommunikációról van szó. És te nyilvánvalóan nem is marketinges vagy, nem marketingüzeneteket teszel közzé. Tehát amiről beszélsz annak semmi köze jelen esethez.

    A munka az munka, nem kell Samsung rajongónak lenni ahhoz, hogy ki tudjon írni kommunikációs üzeneteket, ha van valami hír.

    Akkor mondjuk el még egyszer, hogy nem technikai meg jogi problémáról van itt szó, hanem arról, hogy hiteltelen ha valaki úgy ajánl egy terméket, hogy maga nem azt használja, hanem inkább egy másikat. Ez egyszerűen rontja az adott termék megvásárlására ösztönözni próbáló üzenet hatásfokát, vagy akár teljesen értelmetlenné, sőt, teljesen ellentétes előjelűvé is változtathatja azt. Ez és csak ez itt a baj.

    Csak, hogy te is értsd a saját hasonlataid mentén: ez olyan, mintha a webshop aminek az írásával megbíznak nem az ügyfél termékeit adná el és nem neki termelne pénzt, hanem a konkurenciának, vagy ha a FB Messenger plugin aminek írásával megbíznak nem a FB Messengerre küldené a beírt üzeneteket, hanem a Telegram hálózatára. Nyilván ezekről te is belátod, hogy elfogadhatatlan lenne, ha egy munkaerő így dolgozna. Na, pontosan ugyanezért elfogadhatatlan az is, hogy ha egy a Samsung telefonok népszerűsítésével megbízott cég vagy munkavállaló úgy végzi el ezt a munkát, hogy közben valójában a konkurens cég termékét (vagy legalábbis azt is) ajánlja, népszerűsíti.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szerintem meg nem, ahogy jelen cikk is bizonyíték rá ahogy a Pepsit ivó Coca Cola dolgozó esetében és sok más esetben is gáz volt, mert a cégnek ez nem túl jó "reklám". A cikk címében is jelezve van, ha nem értenéd.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még mindig nem értem, mi bajod van. A munkást arra bérlik fel, hogy kiírja az üzenetet, ez akármilyen készülékről megtehető. A hivatalos információ kiadása a lényeg, nem az, hogy a Holdról küldték-e. Ebben semmi gáz nincs, az ember olyan munkagépet használ, amilyet akar (és pl. biztonság miatt engedélyezett).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Telefonról van szó és azokról, akik kifelé hivatalos infót adnak (pl. a cég Twitter oldalán). Úgy is mondhatom, hogy ahol ilyen gáz esetek történhetnek, ha nem a megfelelő eszközt használják. A többi magyarázat meg igencsak sántít.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tehát ha egy webshop plugin fejlesztésére bérelnek fel téged, soha többé egyetlen egy másik boltban sem vásárolsz? Vagy ha az FB Messengert fejleszted, akkor e-mail üzeneteket sose fogadsz? Ugyan mi a fene értelme lenne elírnia a cégeknek, hogy ha itt dolgozol, minket kell használnod? Inkább csak hátrány lenne, manapság semmi előírást nem preferál senki, és épp emiatt menne a konkurenciához. Én is olyan cégnél dolgozom, aminek a kihívójának termékét is használom jó okok miatt, és abszolút semmi köze a cégemnek ahhoz, hogy én a magánéletemben mit használok. Munkagépnek is azt használom, amit engedélyez a cég, és mivel a cég tudja, hogy ahány ember, annyi igény, különféle lehetőségeket nyújt. Semmi előnye nincs a saját termékének előírásából, legföljebb a produktivitást tudja korlátozni vele. A munka az munka, nem kell Samsung rajongónak lenni ahhoz, hogy ki tudjon írni kommunikációs üzeneteket, ha van valami hír.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Miért olyan nagy probléma milliós kártérítés terhe mellett kötelezően előírni Samsung telefon használatát azon dolgozóknak, akik kommunikálják a cég üzeneteit?
    Aki pl. a marketing osztályra bejön dolgozni ájfónnal, azt ott helyben felszögelném a falra, majd kalapáccsal verném szét a telóját meg a kezét, amivel fogta.
    Ha ennyire oda van a konkurenciáért, akkor miért nem oda megy dolgozni? Vagy ipari kém?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez már majdnem olyan súlyos ügy, mint csúszni egyet a parti után.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd