COD 2 Radiant mapszerkesztés hibalehetőségek
2016-02-11T11:42:31+01:00
2016-02-15T15:49:14+01:00
2022-08-02T03:41:45+02:00
Prometheus11
Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy eltudnátok e mondani nekem, milyen általános hibalehetőségek vannak egy Radianttal való cod2 mapszerkesztésnél. A következő problémám lépett fel:

pár modelt, szekrényt, csillárt bútort beraktam  a játékba, és azután a Cod2 Compile Tools nem akart d3dbps fájlt készíteni. Megjelent a cod2/maps/mp mappában a .d3dprt, egy .ini és valami .poly ideiglenes fájl, amik a compile tools lefutása után eltűnnek, de a végén nem rak ki nekem egy d3dbsp fájlt.

Kitöröltem a berakott modelleket, hátha amiatt csinálja, és úgy sem akart csinálni, holott előtte jó volt. Kitöröltem az egész szobát úgy sem. Kitöröltem minden modelt a mapról, úgy sem. Nem értem hogy ha berakok pár modelt és nem rak nekem ki d3dbsp fájlt, aztán visszacsinálom és úgy sem jó, hogy miért van ez. Kíváncsi vagyok még további hibalehetőségekre is, főleg ilyen "lehetetlen" hibákra. 

Az érdekesség az, hogy szerencsére volt nekem egy biztonsági mentésem közvetlen a modellek berakása előttről. Csináltam róla még egy biztonsági mentést, aztán pedig arról a mapról amiről nem akar nekem d3dbsp fájlt készíteni, átmásoltam a berakott modelleket a biztonsági mentett mapra, és azzal meg már csinál nekem d3dbsp fájlt, holott így a két map ugyanaz.  Amelyiken nem csinál d3dbsp fájlt  a compile tools csinál egy .INI fájlt is, ami a végén eltűnik, a másikban viszont nem.Mitől van ez? Miért? Mire kéne odafigyelni? Mert ez számomra egy LEHETETLEN hiba. Köszönöm a válaszokat! :)
Mutasd a teljes hozzászólást!
Még jó, hogy felnéztem az éjszaka közepén.

Steamen vásárolnod kell ahhoz, hogy barátokat vehess fel, ezért írja azt, hogy megtelt a barátlistája.
Kerítenék én másik elérhetőséget, de úgy gondolom, hogy nincs sok értelme. Akármit is tehetne, a Radiant és a Compile Tools ugyan olyan bugos marad, mint előtte.

Marad a szenvedés és a keresgélés a megoldás után.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Szia,

    A COD Pályaszerkesztés az egy külön szakma. 
    Ezeket a videokat nézd végig Youtube-on:

    CoD2 Radiant-Building your first map (prt.1)
    cOd2 rADIANT wALK THROUGH WALLS AND MANTLE ON AND OVER
    CoD2 Radiant Testing map and making iwd file (prt. 2)
    CoD2 Radiant Terrain and Skybox (Prt. 4)
    CoD2 Radiant Making building with windows and doors (Prt. 5)
    CoD2 Radiant Making an Elevator
    CoD2 Radiant Making a loadscreen(prt. 3)
    CoD2 Radiant Inserting Models into your map (Prt. 6)
    CoD2 Radiant How to add custom textures (pictures etc.)
    CoD2 Radiant Error Fix!
    CoD2 Radiant curving objects(Prt. 7)
    CoD2 Radiant Creating Ladder and Death Trigger (Prt 10)
    CoD2 Radiant Adding gametype SD in map (Prt. 9)
    CoD2 Radiant Adding gametype CTF (capture the flag) (Prt 10)
    CoD2 Radaint Teleports

    (Youtube keresőbe másod be a sorokat egyenként)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm, de ismerem ezeket, én konkrétan a fent leírt hibára lennék kíváncsi, valamint a tipikus hibákra, melyek akkor keletkeznek ha a Radiantban csinálok valamit rosszul. Scriptekkel minden egyébbel tisztában vagyok. Olyasmikre gondoltam mint például ha összeér 6 bokor, egymáson van, nem indul el a map. Vagy ha véletlen két trigger van egymáson, egyazon targetname val akkor nem kell neki F betű, magától mozog a brushmodel. Ezekre rájötem megoldottam ez rendben van, de a fenti hiba nekem rejtély hogy valami működik, berakok pár modelt és nem csinál d3dbsp fájlt aztán kitörlöm a modelt és utána sem csinál. kitörlök már mindent és akkor sem, viszont a régi mentésemhez az előbbi mentésből átmásolva a modelleket pedig rendesen működik. Látom a listában hogy hogy kell liftet csinálni error fix stb. Én már egy autót is csináltam ami áltváltozik robottá mert transformers :) Én konkrétan a fenti hibára lennék kíváncsi, valamint olyan baklövésekre, tipikus hibákra mint például hogy nehogy véletlenül space-t nyomjunk a triggerre mert duplázódik. Köszönöm.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Nem vagyok biztos abban, hogy miként működik a Compile Tools CoD2 esetén. Abban viszont igen, hogy amikor a bsp-t fordítja a parancssorban listázza a hibákat is. Azt hiszem ezeket kéne átböngészned, itt fogja kiírni azt, hogy mi a gondja.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hello, így van kilistáz mindent, de nem találtam semmi szokatlant a szokásos dolgokon kívül.  Feltöltöttem képekben miket ír ki, ezeket kiírja most is azon a mentésen ami működik, holott megegyezik azzal amin nem csinál bsp fájlt, a .INI fájl sorain kívül. A legvégén ki kéne írnia hogy writing és a bsp fájl helye. De nem írja ki és kilép a parancssor. Tudja valaki hogy a .INI fájlt mikor hoz létre a Compile Tools? 



    Beraktam pár modelt és létrehozza majd a fordítás után kitörli. kitörlöm a modelleket ugyanúgy csinál.

    szerencse hogy volt biztonsági mentésem így csak pár órányi munkám veszett kárba, meg így összetudom hasonlítani a két mapot és a két compile tools parancssort. és a különbség a hiányzó writing sor és a .INI sorok.
    http://kepfeltoltes.hu/160211/tools_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel CoD4-ben még csak hasonló sincs, így én már nem tudok segíteni.
    Ha velük kapcsolatba tudsz lépni, akkor talán ők tudják a megoldást.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Elméletileg meg lehet határozni, hogy hol a probléma. A File menü  - pointfile képes megmutatni, de erre még sosem volt szükségem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És hogyan működik ez a pointfile? mert rákattintok és nem csinál semmit.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem látsz valahol egy piros vonalat? Elég észrevehető, ha tudod, hogy ezt kell keresni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A triggereket naranccsal jelzi a spawnokat is az objektumokat lilával a brushmodelleket kékkel a brushokat feketével. de piros nincsen. A kijelölt objektumokat jelzi pirossal. Átmásoltam egy teljes szobát és megint nem csinál bsp fájlt a tools egyszer csak kilép. sorra csinálom a biztonsági mentéseket, most megpróbálom egy szoba másolása után létrehozni a bsp-t mert 4 et másoltam belőle. van hogy bugos a radiant, vágott, gömbölyített brushok eldeformálódnak másoláskor forgatáskor eltűnnek, én erre gyanakszom de jó volna valahogy meghatározni a hiba helyét mert rossz mindig egy biztonsági mentéshez nyúlni mert odavész a sok idő.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mondtam, sajnos az én hatásköröm véget ért (mivel CoD2-es tapasztalatom nincs...).
    Az egyetlen akiről tudom, hogy ért hozzá az Rezil, őt elérheted itt.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • köszönöm ( :
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egyszerre átmásoltam a szobát 4 szer, mentettem, és nem csinál bsp fájlt. Egy előző mentésben ahhol még csak egy szoba van, abban elkezdtem a szobákat egyesével másolni, tehát egy szoba másolás aztán mentés és utána compile tools konvertálás, és úgy csinál bsp fájlt hogy egyesével futtatom le.

    A probléma az, hogy ha a másolt szobát elforgatom majd úgy helyezem le, akkor valamiért nem csinál bsp fájlt.. ha kitörlöm az elforgatott szobát csinál. Tehát meg is találtam a hibát, csak a MIÉRT-et nem. Valami bug lehet vagy nem tudom de akkor marad a biztonsági mentés meg a forgatás óvatosság és a gyakori ellenőrzés. Köszi az ötleteket, infókat! Remélem ha más belefut ebbe a hülyeségbe rátalál erre a fórumra. Minden jót! ( :
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem tudom hogyan érhetném el a Rezilt, nem találok semmilyen üzenetküldési opciót az oldalon pedig regisztráltam, barátnak nem tudom jelölni mert megtelt a barátlistája. Nincs neki valami másik elérhetősége? Tudom már miért volt mindig is olyan kevés cod2 mapper, 1 azért mert alig van magyar nyelvű részletes leírás, 2. pedig azért mert ha nem egy pádog kockát akar valaki mapnak, akkor az belehal szerkesztés közben agyvérzésbe mert ez a mocsok program szórakozik az emberrel ^^

    Átmásoltam a szobákat csinált bsp fájlt.  de ha csinálok bele egy brusht rákattintok a hollowra és az egyik oldalát kitörlöm, már nem csinál bsp fájlt. de ha a másolt szobán kívül csinálom meg ugyanazt, akkor csinál. Most valamiért a másolt elforgatott szoba után csinált bsp fájlt holott eddig nem. de ha mellé másolom ugyanazt akkor megint nem. Nem tudok haladni ezzel a szarral mert másolnám a házakat egymás mellé ne egyesével csináljam meg mindet mert 4 év múlva se leszek kész. A pointfile dolog meg továbbra is rejtély nekem. Egy vicc az egész. Eddig annyi mindent csináltam már a mapon nem volt ilyen gondom, meg se fordult a fejemben hogy ne csináljon bsp fájlt, most meg bármit csinálok már biztonsági mentés meg konvertálom is van e valami kínja megint :@@@@@@
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még jó, hogy felnéztem az éjszaka közepén.

    Steamen vásárolnod kell ahhoz, hogy barátokat vehess fel, ezért írja azt, hogy megtelt a barátlistája.
    Kerítenék én másik elérhetőséget, de úgy gondolom, hogy nincs sok értelme. Akármit is tehetne, a Radiant és a Compile Tools ugyan olyan bugos marad, mint előtte.

    Marad a szenvedés és a keresgélés a megoldás után.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát akkor ez van. Csinálok akkor egy házat hajlított és ferdén vágott brushok nélkül ügyelve hogy egy se érjen össze. Aztán azt másolgatom.
    Azt jobban szereti a radiant. Akkor zárom ezt a témát. Köszi. Legalább ha vkinek van ilyen problémája látja mire ügyeljen ha erre téved. Főleg hogy a saját problémám után kutatva a Google ezt az írásainkat dobja legelőre :D KÖSZI! Nyomok neked pontot
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel ez nem elfogadható válasz, ezért feltettem a CoD2 Radiantot és elkezdtem próbálkozni.
    Minden épület prefabként van berakva, ennek részét képezi minden, ami benne van, tehát a modellek, decalok és portalok is.

    Talán ez a megoldás.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • de én nem prefab épületeket raktam be, olyan egy sincs, magam csináltam mindent. A bug ott van, hogy ferdén vágott brushok néha másolásjor forgatáskor eldeformalodnak meg eltűnnek vagy a játékban láthatatlanok lesznek
    és ezek nagy számban egyszerre másolva okozzák a gondot. Ezeket kerülve normalisan megcsinal
    most mindent.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt a "házat" csinálom éppen egy űrhajóban

    azon a képen amin van balra egy lépcső, azért csinálom mert abban kerülöm a kerekített meg ferdén vágott elemeket, és mindenféle forgatást. És akkor majd azt másolgatom tovább nem a kerek "házat"

    csak azért mégis jobban néz ki ha nem minden kocka.


    http://kepfeltoltes.hu/160215/tools_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    http://kepfeltoltes.hu/160215/M_solat__2__-_M_solat_-_tools_www.kepf..

    http://kepfeltoltes.hu/160215/M_solat__3__-_M_solat_-_tools_www.kepf..

    http://kepfeltoltes.hu/160215/M_solat_-_M_solat_-_tools_www.kepfelto..

    http://kepfeltoltes.hu/160215/M_solat_-_tools_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd