Excel automatikus szűrés!
2016-12-25T10:48:38+01:00
2017-02-10T20:55:37+01:00
2022-09-07T21:50:29+02:00
biopityu1
sziasztok!

Először is Boldog Karácsonyt Mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni! Felhasználói szinten vagyok csak Excel használó! Van egy excel táblázatom (raktárkészlet), 11 oszlop és 10000 sor! A táblázat minden nap, de van hogy két-három naponta bővűl, 100 sorral, néha 300 sorral.. mikor mennyivel.. 

Felső sor rögzítve, felső sorban szűrük vannak, egymás mellett, külön oszlopokban, ballról jobbra, például alkatrész típusa, méret, ár, beírás időpontja, rendelés időpontja, raktárkészlet, szín, gyártó stb..Lefele a sorokban pedig az adatok..

 Folyamatosan, napi szinten órákat kell keresgélni(szűrni) a táblázatban, általában nem egy oszlop alapján szűrve, hanem több oszlop szerint. Például keresek egy fekete dobozt ami xy méretű és egy hete érkezett be, x forintba kerül, aztán ugyanazt a tipusú dobozt keresem, de minden szín érdekel és mindegy mikor érkezett, csak legyen belőle... stb. 

Tehát a sorok adatait folyamatosan szűrve keresgélni kell a megrendelések alapján, de mindig más szűrők szerint, sokszor 2-3-4 adat szerint szűrve...

Nekem az a lényeg, hogy akárhányféleképpen szűrök, mindig mutassa meg az összes eredményt... ha 6 féle fekete doboz van, azok sorait listázza ki, mellé ha 20 féle doboz van, minden színből, azt is megmutassa, vagy ha az összes dobozt keresem ami bármilyen színű lehet, bármennyibe kerülhet, minden dobozt kilistázzon, és amiket itt külön szűrtem, azokat egyben is megmutassa... azaz listázza ki az összes fekete dobozt, az összes 7000-10000 forint közötti terméket ami decemberben érkezett, stb. ezeket is mind egy oldalon mutassa meg, például egy új "lapfül"-ön..

 Sajnos muszáj excelben csinálni egyenlőre, mert ez van... de bármilyen megoldás érdekel később, hátha rá tudom venni majd főnököket...
 
A kérdésem az lenne, hogy ezt a szűrési folyamatot makróval, egyebekkel lehet egyszerűsíteni? Vagy fügvénnyel? A munkát és időt lerövidíteni? hogy ha egy sor adatát beírom "valahova" az excelben, akkor annak minden elemére külön rá lehessen keresni automatikusan, és az összes féle eredményt megmutassa?

Azaz ha beírtam 200 új sor, az új sorok adatai alapján kereshessek régiek között, az "A-B-C-D" oszlopok adatai alapján, a "B-C-D-G" oszlopok alapján és akár az "A-G-E" oszlopok alapján, és az eredményeket egy új oldalra kilistázza...

remélem nem értelmetlen amit írtam..

válaszokat előre is köszönöm, hatalmas segítség lenne!! sőt, aki megoldja, vendégem egy nagy sörre
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Office 2010 és felette van olyan hogy kimutatás (pivot tábla) , keress rá, szerintem jól lehet vele szűrni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    köszi a válaszod, végül is makróval lett megoldva. Viszont lenne egy kérdésem

    van egy HA függvényem, ami figyel két cellát, ez alapján lesz eredménye a HA függvényemnek..

    a D2 cellának üresnek kell lennie, ez az egyik feltétel, a másik feltétel pedig hogy E2 cellában legyen egy szám amit keresek..

    ez így működik is a függvényemmel, viszont azt szeretném, ha D2 mégse üres, akkor hagyja figyelmen kívül és ne írjon a függvény cellájába semmit... ez így értelmes és megoldható? azt szeretném, ha akkor foglalkozna a HA függvénnyel, ha üres a D2 cella, ha nem üres, akkor a függvény cellájába ne írjon semmit, hagyja üresen...

    köszi előre is ha elgondolkozol rajta

    István
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd