Asus laptop bluetooth hang probléma
2021-07-03T19:01:46+02:00
2021-07-04T10:08:27+02:00
2022-09-10T08:05:22+02:00
jzsolt111
Sziasztok!

Van egy kevesebb mint 2 éve vásárolt Asus Vivobook S15 X532FL típusú laptopom, amivel eddig semmilyen hibát nem tapasztaltam. Illetve van egy vadúj, pár hete vásárolt Sony WF-XB700 típusú bluetooth fülesem. A fülhallgató minden tesztelt eszközzel megfeleően működik (többek között Samsung telefon és tablet, Acer laptop, Samsung tv) kivéve a fent nevezett Asus laptoppal. Megfeleően csatlakozik, párosítva van a laptoppal de bármilyen zenét videót indítok el bármilyen programmal, gyakorlatilag folyamatosan akadozik a hang és így teljességgel élvezhetetlen a használata. Az az érdekes, hogy egy nagyon egyszerű kis hordozható bluetooth lejátszót csatlakoztatva a laptophoz nem tapasztalható az akadozás, így az sem jelenthető ki teljes bizonyossággal, hogy a laptop a hibás. Szinte minden létező megoldási lehetőséget végigpróbáltam, amit angol nyelvű microsoft fórumon találtam de sajnos semmi nem vezetett eredményre. Ha valaki bármilyen megoldást tud adni a problémámra előre is nagyon megköszönöm.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Szia!
    • A Bluetooth- és Wi-Fi-eszközök (IEEE802.11b/
    g/n) azonos frekvencián (2,4 GHz) üzemelnek.
    Ha az egységet egy Wi-Fi-eszköz közelében
    használja, elektromágneses interferencia
    léphet fel, amely zajt vagy szakadozást
    eredményezhet, esetleg megakadályozhatja a
    csatlakozást. Ilyen esetben próbálkozzon az
    alábbi megoldásokkal:
    – Csatlakoztatáskor az egység és a
    Bluetooth-eszköz legalább 10 méter
    távolságra legyen a Wi-Fi-eszköztől.
    – Ha az egységet egy Wi-Fi-eszköz 10 méteres
    körzetén belül használja, kapcsolja ki a
    Wi-Fi-eszközt.
    Más:
    Manuals leiratban benne van, hogy nem biztos minden BT használata.>>Bluetooth V4.2 / V5.0<< laptop BT freki és szabványa. HA ezt tudja a fülesed akkor valami más zavarja az átvitelt.
    Laptop manuals szerint tudja a V5.0 szabványt
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!

    Köszi a választ. A wifire én is gyanakodtam, de nem valószínű, hogy azzal lenne a probléma. Ha a wifi ki van kapcsolva a notebookon, akkor is akad. Ha a lakásban minden wifi AP-t áramtalanítok szintén. Telefon és tablet is ugyanarra a wifire csatlakozik, mégsincs hiba. Feltételezem, ha a wifi jelenléte zavarna, akkor minden ugyanazon wifin működő eszköznél is megfigyelhető lenne a hiba. Ez a routertől való 10 méteres távolság pedig elég életszerűtlen javaslat egy kb 50 nm-es lakásban, ami egy 16 lakásos épületben van nagyjából ugyanennyi routerrel, azok távolságát elég problémás lenne felügyelni :D
    A linkelt leírások alapján mind a füles, mind a gép ismeri a bluetooth v5-öt, tehát elvileg kompatibilitási probléma nem nagyon jöhet szóba. A többi eszközöm is ugyanazt a bluetooth verziót ismeri, így ezt lehetséges hibaforrásként nem igazán tudom értelmezni.

    Viszont ha valamilyen konkrét wifi vagy bluetooth beállítás módosítása szerinted megoldhatja a problémát, akkor nyitott vagyok bármilyen megoldási javaslatot letsztelni. Vagy marad a szervízbe küldés, de azt lehetőség szerint szeretném elkerülni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A füles manual (E) bejegyzése szerint állítsd alaphelyzetbe a fülest.

    Ha az egység nem működik megfelelően
    • Az egység alaphelyzetbe állításához kövesse az alábbi lépéseket ( ábra).Érintse meg és tartsa lenyomva a bal oldaliegység gombját. Amikor az egység (piros)jelzőfénye (nagyjából 20 másodperces) villogás után kikapcsol, engedje el a gombot. Ezután nyomja meg és tartsa lenyomva a gombot a jobb oldali egységen. Amikor az egység (piros)jelzőfénye (nagyjából 20 másodperces) villogás után kikapcsol, engedje el a gombot. A párosítási információk és egyéb beállítások az eszköz alaphelyzetbe állításakor is megőrződnek.• Ha a probléma az alaphelyzetbe állítás után is fennáll, a következő eljárás szerint inicializálja az egységet.Érintse meg és tartsa megérintve az egység bal és jobb oldali gombját legalább körülbelül 15másodpercig. Amikor az egységen a (piros)jelzőfények villogni kezdenek, engedje el a gombokat, majd nyomja meg újra egyszerre mind a két gombot. A (kék) jelzőfény 4-szerfelvillan, az egység inicializálódik és visszaáll agyári beállításokra. Az egység inicializálásakor az összes párosítási információ törlődik.• Előfordulhat, hogy az egység az inicializálás után nem fog kapcsolódni iPhone készülékéhez vagy számítógépéhez. Ebben az esetben törölje az egység párosítási információit az iPhone készülékről vagy számítógépről, majd újra párosítsa őket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Hi,

    I was having the same issues with WF-XB700 on Windows 10. After some trail and error this is what resolved it for me. When I pair the headphones to my PC there are two playback devices
    registered a Headset one for Hands-Free AG Audio as well as Headphones for stereo. In my case Windows was switching the sound to come through the Hands-Free AG Audio option which has horrible quality especially on vocals. To fix this right-click the white audio icon on the right of the
    task bar > Sounds > click on the Playback tab on the Sound window that opens > scroll down until you see the Headset (Hands-Free AG Audio) device and right-click it > Disable. This fixed the audio quality for me however I was still loosing audio as a whole from time to time. This was due to starting a game or a program that had communication options that wanted to use my mike. Since the headset has a mike built in it's detected as a Recording device and when
    used no audio was coming through (probably because I disabled the Hands-Free playback option and it's trying to use it). So I went to the same Sound window and then to the Recording tab above > scroll down to Headset (Hands-Free AG Audio) device there and right click >
    Disable. This way I can't use the microphone on the headset in Windows however the audio works perfectly. The annoying part is that sometimes Windows doesn't remember these settings and the Hands-Free device is enabled again so I have to go and disable it for both Playback and Recording. I hope this helps, have a good one :) "

    Customer Community
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd