Szervusztok!
Egy új SSD vásárlása kapcsán újra kellett rakatnom a win 10-et és sajnos semmi nem úgy megy mint ahogyan megszoktam. A google háttérképembe egy nagy tömeg ikon és minden ikon alatt ugyanannyi cimke eszméletlenül belerondít a látványba. A réges-régi googleban tudtam ezeket "lekezelni" , Amúgy , azokat az alkalmazásokat amiket így cimkéz a google mindet el tudom érni a könyvjelzőből vagy a microsoft webhelyek menüből. Most itt vagyok "meglőve" azt sem tudom hol keressem azt a kikapcsolási lehetőséget vagy legalább a nagyságukat tudnám levenni minimumra!! Előre is köszönöm a törődést!
Üdv.:PEEKABOO
A google háttérképembe
A réges-régi googleban tudtam ezeket "lekezelni"
az alkalmazásokat amiket így cimkéz a google mindet el tudom érni a könyvjelzőből
Ugye tudod, hogy a Google az egy óriáscég? Neked nincs semmilyen "Google háttérképed", semmi Google-t nem tudsz "lekezelni", és "alkalmazásokat címkézni" sem. Esetleg nem a Google Chrome böngészőre gondolsz? Ami ugye egy szoftver, és nem egy cég. Ez esetben a jobb alsó sarokban van egy gomb, "A Chrome személyre szabása", kattints rá. A megnyíló ablakban "Parancsikonok" fül, majd "Parancsikonok elrejtése".
Aztán ideje elmenni dolgozni és nem ilyen hülyeségekkel foglalkozni. El kellene dönteni hogy egy böngészőt arra használsz-e amire való (=> böngészni), vagy háttérképet nézegetsz rajta. Amúgy is, mit keres ez a kérdés az "Adatbázis-kezelés" témakörben?
A jövőben jobban ügyelj a Tudástár-kategóriák megfelelő kiválasztására, nem véletlenül vannak azok. Értsd: ennek a problémának semmi köze nincs az adatbáziskezeléshez. Köszönöm.
Vidd vissza oda ahol vetted az SSD-t és némi összeg fejében kérd meg
az ott tartózkodó szakembert, hogy a te régi Windows 10 rendszeredet "migrálják"
(bitről-bitre megegyezik az eredeti rendszereddel) a régi meghajtódról
(amennyiben nem sérült fizikailag) az újonnan vásárolt SSD-re.
Ezzel visszakapod a régi megszokott dolgaidat, ez némi kiadással fog járni ismételten,
de megnyugtató eredménnyel zárul mindkettőtök számára.
Így ha ezekután sem úgy működik a Google ahogyan azt te megszoktad
akkor már veled lesz a probléma.
A böngészőm megjelenéséről írtam. Sajnos nem tudok olyan vájtfülűen fogalmazni mint a szakképzettek de ha segítségre szorulok feladom a rátartiságom...
Nem születtem bele a digitális korszakba, és ha egy kis segítség kell akkor kérek...Vagy kapok vagy nem. Ebben a "szakkörben" nem ez a fontos , nekem úgy tetszik , hogy csak az okosok segítenek az okosoknak....
Akkor írom konyhanyelven, van egy megszokott mackónadrágod, ha nem lehet olyat kapni
mivel már nem gyártják akkor elmész egy szabóhoz és egy az egyben lemásolja neked.
Szétbontja a varrás mentén és lemásolja, (szabásmintát készít) és varr neked egy ugyanolyan mackónadrágot, még az ülepe is ki lesz ülve (öblös lesz) és a térdeinél is ki lesz térdelve,
mivel az eredetiről másolta.
Ugyanezt képzeld el a mirgált meghajtó esetében is, minden ugyanaz lesz,
mint a te régi rendszereden mivel az van át klónozva az új SSD meghajtódra.
Csak mivel ez egy plusz szolgáltatás ezért fizetni kell, nem jár ingyen az SSD vásárlással.
Nem nevezném segítségnek, hogy elküldenek egy szolgáltatóhoz olyan problémával ami néhány gomb vagy billentyű megnyomásával megoldható. A PC-t elcipelni , modjuk egy kis faluból a szolgáltatóhoz...elég macerás ...még kenyérbolt is kevés van erre felé.
Jól van elhiszem, akkor legalább kezded kapizsgálni mi az a "migrálás" és hogy működik.
Akkor szólsz annak aki "újra kellett rakatnom a win 10-et" csinálta, és megkéred a már leírt
"migrálás" folyamatának elvégzésére, természetesen nem ingyen.
Nem kell kapkodnia ráérsz, akkor jön amikor Ő ráér, mivel te vagy bajban így legyél türelemmel.
A régi lemezed amin a a régi Windows rendszered volt, ha még megvan sértettlenül
csak abban az esetben zargasd ez ügyben, mert ha már nincs meg vagy nem sértetlen
akkor tárgytalan, marad a jelenlegi újra testre szabása.
Szívesen segítettem. Látom még mindig nem érted a lényeget: a Google nem egyenlő annak egyik termékével, a Google Chrome böngészővel. A Google egy cég, a Chrome pedig egy szoftver. Neked mint kiderült ez utóbbival volt problémád amit sikerült megoldanunk.
A jövőre nézve tanácsaim:
- Próbáld meg a problémád egyértelműen, érthetően megfogalmazni.
- A téma besoroláskor figyelj oda hova teszed, hidd el, fontos dolog.
- Mielőtt privát üzenetet küldesz valakinek, olvasd el a profil oldalát.
Nem kell menned neked semmilyen szolgáltatóhoz, azért találták fel a kiszállást
aminek természetesen szabott díja van, ha azt szeretnéd, hogy házhoz menjenek
akkor hívd fel őket telefonon biztos meg tudják oldani, de csak akkor zavard őket,
ha az eredeti meghajtód még sértettlenül megvan, különben tárgytalan.
… de sajnos nem bírtam olyan témakört találni ami pontosan illett volna ide.
Ezt kétlem (főleg a „böngészőm megjelenéséről írtam” kijelentésed után). De még ha pontosan nem is találtál megfelelőt, megfelelőBBEt találhattál (pl. Internet & hálózatok vagy Web, stb.). Ahogy' látom (főleg a reakcióid után), te egyszerűen csak kakkantottál az egészre, és kiválasztottad az első kategóriát.
Bocsi, hogy zavartam a "köreidet".
Nem zavartad semmilyen körömet (nem is tudom, hogy van-e egyáltalán bármilyen köröm is). Érdekes gondolkodásmódra vall (és sajnálom), hogy a moderátorként tett kérésemből (aminek a jövőbeli betartását előre meg is köszöntem) ezt szűrted le.
Előadhatod a pökhendit, meg a cinikust, de a kérdésedből semmi nem derül ki, hogy mi is a bajod. Ez nem a válaszadók hibája, bármennyire is szeretnéd azt sugallni.
Más:
Ha a böngésződről van szó, akkor egyszerűen szinkronizálod és megmaradnak a beállításaid, könyvjelzőid, és egy esetleges újratelepítés, vagy bármi adatvesztés esetén könnyedén visszaállítható és akkor nem kell erőt venni magadon, hogy egy kérdést pontosan megfogalmazz.