Windows 10 felső képernyő sáv lefagy
2022-07-06T13:57:17+02:00
2022-07-21T18:17:08+02:00
2022-09-13T23:15:23+02:00
*deleted_47921056
Sziasztok!

Adott egy Windows 10 amely lefagy, de csak a képernyő felső 5-10cm-es sávban, csak újraindítás után szűnik meg a jelenség. Már a Windowst is újra telepítettem de semmi változás nem történt 4 napig jó volt utána ugyanúgy jelentkezett a hiba. 

Előre is köszönöm ha valaki tapasztalt már ilyet.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Üdv!

    VGA vRAM hibára tippelek, vagy a monitor T-CON panelje haldoklik. A videokártya cseréjével lehet tesztelni (ha a CPU-ba épített, akkor diszkrét VGA rendszerbe építésével).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Egy Lenovo IdeaPad3 ról van szó, így a T-CON panelt kizártam. Egy USB ethernet átalakító csere után 1 hónapig nem volt ilyen gond. Internet probléma nem jöhet számításba?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Józan paraszti logika szerint nem, hacsak nincs valami nagyon galád hibája az alaplapnak, amitől mozgatásra (feszítésre) helyreáll az alaplapra forrasztott memória modul vagy a GPU érintkezési hibája.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Az lehetséges, hogy eltelhet 4 nap mikorra újra jelentkezik a hiba? A VGA vRAM hibánál?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehet, hogy nem maga a memória modul hibázik, hanem a GPU-nak egy, a memóriához menő vezetékezése és csak egy bizonyos hőmennyiség hatására történik meg a szakadás. Első körben vRAM tesztet futtatnék a GPU-n, ha ez nem hoz eredményt, akkor megmelegíteném vagy lehűteném a vRAM-okat, ha ez sem ad eredményt, akkor ugyanezt megtenném a GPU-val is, aztán végül végső megoldásként újragolyóznám a GPU-t.

    Persze kizárva azt, hogy nem VGA driver hiba: próbáltad már másikkal?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem próbáltam másik vga driverrel. 
    Vram tesztet hogyan birnék futtatni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor először próbáld ki másik driverrel, akár korábbival is. Azt hittem, hogy ezen már túl vagy és kizártad.

    Mi a teljes modellszáma, milyen VGA-val van szerelve (Többfélével is szerelték.)?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Intel(R) UHD Graphics-al van szerelve. 
    A teljes neve a laptopnak:
    ideapad 3-15ITL6 Laptop - Type 82H8
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Úgy tudom, hogy csak AMD és nVidia GPU-kra van tesztprogram (MATS és társai), ezen nem futnak. Ebben az esetben marad a többi lépés.

    Még egy dolog: az LVDS kábel esetleges megtörését kizártad már a kijelző hajtogatásával? Ha még nem, akkor kezdd azzal ha a másik driver feltevése nem hozott változást!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sajnos semmi sem hozott eredményt. Egy eddig rendben működő laptopot teszteltem és nálam ugyan ez a hiba fordul elő a mádik laptoppal is. 
    Teljesen tanácstalan vagyok!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv,
     
    (Akkor ~4nap kell egy windows install után, hogy addig "élezd" a rendszert, hogy előidézd a hibajelenséget...Tedd fel újra a rendszert és ezúttal csak "3 napig buheráld"!)
     
    (Jó lett volna egy screenshotot, hogy valójában, hogy is fest a probléma, az meg még érdekesebb lenne , ha a screenshoton nem jelentkezne viszont a monitort lefotózva igen.)
     
    Találkoztam hasonló problémával, de nem az egész képernyőn fagyott le a felső pár "centiméternyi"  pixel, csak a chrome böngésző régebbi verzióinál...  a megoldás nálam az volt hogy az AMD driverben a taskbar ikonon jobb klickel lehet grafikus profilt váltani:
     
    A) Teljesítmény optimalizálás
    B) Kiegyensúlyozott
    C) Képminőség optimalizálása
     
    Kiegyensúlyozottat választva nem fagyott a böngészők felső "5-10 centije".
     
    (Szerintem ha hardveres probléma lenne, az összes pixel beragadna azonnal, nem kelle neki "4 nap" itt lehet valami szoftveres cucc lesz)
     
    Ezeket tölstd le:
    Display Driver Uninstaller Download version 18.0.5.2
    AMD driver: AMD Radeon Graphics Drivers 22.6.1 WHQL 
     
    Az uninstallerrel legyalulod, az új driver meg csak jó gépedhez AMD Ryzen 7 4700U ? (mi van ebben-e? ... AMD Radeon RX Vega 7

    ~kb egy "kört" megér.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!
    Így fest a a PrintScreen, a fehér sáv a "hiba". 
    De egy másik laptop is ugyan ezt produkálhatja?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
    Csatolt állomány
  • csak kérdés, mert nem láttam a válaszok között, az ok, hogy laptop, de van rákötve monitor? (régebben találkoztam ilyennel, HDMI kábel ki/be és helyre állt, de találkoztam dell laptopoknál ilyennel , régi fajta dokkolóval is, ott DVI kábel ki/be és jó lett) de volt ahol a  hdmi kábel csere megoldotta
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát így, hogy a "semmit" screenshotozod és még a háttér is fehér nem sokat mondó...az nem a desktop amit screenshotoztál csak egy program aminek a felső része fehér, mitha reklám helye lenne csak blokkolva.
     
    (Így nekem az jutott róla eszembe, hogy csak bizonyos programoknál fordul elő a fehér sáv) 
     
    Mellékelek én is screenshotot...  2db moddolt (direk nem full fehér)  screenshot a kép felső részén a vélt hiba "telibe" úgy bezavar a pixelhiba mindenbe.. háttérkép + a balra csapott taskbar.Alatta csak programon belül ( pl egy böngésző).. ott csak a program ablakának a felső "pár centijével"  van gond.
     
    Bakerr én arra is gondoltam, hogy olyan a kép amit küldtél, hogy valami program és ott van benne egy hirdető sáv, amit az Adguard blokkol  mind a két laptopodon... (az tán olyan reklámblokkoló ami nem csak böngészőbe integrálható, hanem a teljes windowsba is,  a fehér sávod csak a reklám helye, ez esetben a "full windowsra rakott reklámblokkoló kozmetikai szűrésével lehet gond) amit a "4. napon" teszel fel-de ez csak egy elrugaszkodott elmélet elmélet...  ha a fehér sáv pl játék vagy filmnézés vagy csak ha a nem fut semmi és a háttérkép meg a taskbar van ott.. akkor is fehér, akkor az ott nem a reklám helye.
     
    De szerintem az.

    Amennyiben van valami rosszul beállított windowsba beépülő reklámblokkolód, attól lehet meg kellene szabadulni de telibe hogy ne hagyjon maga után nyomot  (revo uninstaller/speciális uninstall)  ha ez megoldja  a problémát fel leht újra tenni az Adguard-ot.. csak ne piszkáld. HA úgy is előjön a hiba, akkor a szoftver nem stimmel, ha meg nem akkor "user error".



    Az egész "megoldás" reklámblokkolós feltevésen alapszik. De mivel két gépen is előfordul és nem azonnal hátt.. én nem is tudom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    igen van csatlakoztatva egy plusz monitor HDMI kábellel. Ezt még nem próbáltam cserélni. Egyébként maga a gép nem fagy le, csak az a sáv a tetején.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Semmilyen reklámblokkoló nincs telepítve.
    Nem gondolnám hogy egy Adobe Reader és wordnel reklam sáv lenne ott. Dekstopon is így néz ki.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Lehetséges hibaforrásként korábban említettem a hibás monitort, amire azt válaszoltad, hogy ez egy laptop, kvázi, hogy nincs hozzá monitor csatlakoztatva. Erre most kiderül, hogy mégis. Hogy is van ez?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen ez egy laptop amihez van csatlakoztatva egy monitor es kiterjesztett modban van használva. Megjelenik a monitoron is és a laptop kijelojen is ez a csík.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sajnos semmi sem hozott eredményt. Egy eddig rendben működő laptopot teszteltem és nálam ugyan ez a hiba fordul elő a mádik laptoppal is. 
    Teljesen tanácstalan vagyok!



    Ezt akkor gondolj át még egyszer... 

    VGA kimenet kuka → diplayport esetleg?

    Kábel kuka? →másik kábel

    Monitor kuka? →másik monitor

    Kábel + monitor kuka? → másik monitor másik kebellel

    Kimenet + Monitor kuka? →az nem opció mivel nincs dedikált VGA így több kimenet sincs

    Kimenet+kábel+monitor kuka? → az előző, és "minden"

    Hát ez "felejtős"

    És megint hiába koptatom a billentyűzetet mert ha valami 4 napig működik... (bár azt nem említetted mennyi az üzemóra)  ... tök mindegy ha valami 4 napig viszi aztán bereccsen az "user error" valami szoftveres cucc elállítgatása.

    Mivel egy normális screnshotot nem sikerült elővarázsolnod.. menne esetleg gy olyan hogy felveszed telefonnal videón hogy mi a gond, és feltöltöd a youtube-ra valami privát linkel, megadod a linket itt hogy hagy lássuk már azt a fehér "sávodat".
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Arra várnék hogy felvehessem, de egy újraindítás után eltűnik a feher sav es lehet hogy 1 hetig nem jon elő…
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor hetente egy újraindítás belefér.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel mindkét monitoron (ebből adódóan mindkét kimeneten és kábellel is) csinálja, a közös nevező a laptop hardvere és a szoftveres környezet. Olyan szoftveres hibáról én még nem hallottam, ami ilyen jelenséget produkált volna a képernyőkön (pedig harmincegynéhány éve foglalkozom számítástechnikával), szóval visszatérek a korábbi hozzászólásomhoz, miszerint

    "...az alaplapra forrasztott memória modul vagy a GPU érintkezési hibája."

    Még kiegészíteném annyival, hogy esetleg valami más az alaplapon, ami a megjelenítési lánc áramköreinek a tagja (pl. Nvidia Optimus ha van rajta, stb.).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • és a kábel kihúz visszadugásra mi a jelenség?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Údv,
    Egy telejesen új HDMI kábellel próbáltam, jelentkezett a hiba, HDMI kábel kihúz-bedug megoldotta a problémát.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor a port retimer áramköre instabil, tehát hardveres hiba.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azért azt leírhattad volna hogy miből húztad ki/dugtad vissza a kábelt.

    Monitorból? -akkor lehet a monitor bemenete  rossz. (vagy az "új" kábel)

    Laptopból? -akkor lehet hogy a laptop kimenete rossz. (vagy az "új" kábel)

    Léteznek egyirányú (Directional) HDMI kábelek is.. ha megfordítod akkor is hibázik?  Miféle az az új kábel? Csak nem az van írva a csomagolására hogy "új" vannak ezeknek márkái és szériaszámai amiből minden adat kiderül amit ráhazudik a gyártó.

    Lehet csak a 19 pöckéből rossz valamelyik (esetleg 1-3-4-6-7-9)   és ugye van 2 vége az eszközökön meg ki/bemenet ~24-76 hibalehetőség 



    Ha még egy új kábellel (lehet mondjuk egy normálisabb HDMI 2.0 4k@60 -as vagy 2.1-es kábel is) ezt csinálná akkor vagy a ki vagy a be menetet a rossz. 

    Ha a monitoron rossz a bemenet.. azokon van több is? akkor a laptopból kimenő HDMI jelet kellene átalakítani mondjuk DVI vagy VGA jellé valami adapterkábellel.

    Ha a laptop kimenete hibás akkor újra kellene forrasztani az alaplapra egy másik HDMI kimenetet...

    Vagy... addig izgeted-mozgatod amíg jó nem lesz... aztán fogsz egy fogpiszkálót vagy egy műanyag lapot és kiékeled hogy ne lötyögjön. Ha a monitornál van a gond.. kiékelés után szerintem még pillanatragasztóval is lehet fixálni, (a laptophoz inkább ne ragaszd hozzá -bár te tudod)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • egyik ügyfelünknél is jelentkezett a hiba pár hónappal ezelőtt (HP laptop), de megoldódott idővel, jött ki gyártói új driver a géphez..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel szerinted is a driver "hókuszpókusz" a probléma, erre a megoldás az hogy windows driverfrissítés tiltás, majd full AMD driver gyalu.. aztán leszedni párat amivel még működött mielőtt el nem rontották, és abból a legutóbbi működőt járatni...

    Ezesetben a driverunistalleres hozzászolásomat kiegészítem annyival, hogy van ott pár régebbi AMD driver is amivel lehet próbálkozni. (a gpedit vagy registry manuális piszkálása helyett meg elég a shutup 10 -abban van driverfrissítés tiltás)

    vagy lehet "killódni is":
    Win+R
    gpedit.msc

    Számítógép konfigurációja/Felügyeleti sablonok/Windows összetevők/Windows Update  Illesztőprogramok kihagyása a Windows-frissítésekből →tiltás engedélyezése


    (A szoftvereket nem az idő rontja el és nem is az oldja meg hanem a programozók...)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Csupán tapasztalatot osztottam meg.... /mert eddig HP és Dell eszközöknél találkoztam ilyennel/

    de végül így van, is bárki bármit állítgathat a gépén, max ha elrontja reinstall a gép.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd