Nem induló Win 10 rendszerű számítógép

Ez a téma lezárásra került a moderátor által.
Nem induló Win 10 rendszerű számítógép
2022-07-18T11:33:21+02:00
2022-08-22T08:56:17+02:00
2022-09-07T14:53:43+02:00
Neofita
Sziasztok,

Péntekeken váratlanul leállt, a nagyon keveset használt Windows 10 rendszerű gépem (ez csak tartalék gép), aztán bekapcsolni sem tudtam. Tegnap tápot és HDD Sata 3 kábelt cseréltem, utána indult a Windows 10, sőt frissítettem is azt. Ám ma már ahogy bekapcsolom elindul, majd leáll, majd újra indul... CM resetet is csináltam az alaplapon, ám az sem segített. Elakadtam... kérlek benneteket, hogy súgjatok, mi lehet itt a hiba és mi lenne a megoldás?

Képet (Rendszer. png) csatoltam a gép felépítéséről, bár a kép készítése óta a gép annyit változott, hogy 1 GB-os Toshiba HDD-n van az operációs rendszer.
Mutasd a teljes hozzászólást!
Csatolt állomány
Nem az volt a kérdés, hanem ha kihagyod akkor elindul a géped? Boot és a berakott rendszer elindul. Ha nem, akkor a proci+ alaplap a hibás ebben. Mert ugye ilyenkor nincs win ami elinduljon.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Üdv!

    Vannak olyan alaplapok, amik tápmegvonás után 3x indulnak el (pl. Asrock) mert tesztelik magukat, ez tűnhet úgy, hogy újraindulgat.

    Vagy az újonnan betett táp is instabil, cseréld ki egy másikra!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kösz az okosítást! Tapasztaltam, hogy igaz amit írtál, hiszen tegnap többször újra indult a gép. Ám két dolog mégsem fér a fejembe! 1, mitől lett kakukk hirtelen a jól működő Hexa tápom?? 2, ha xar a most berakott táp is, akkor tegnap miért ment vele a gép???
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt csak úgy derítheted ki, ha valaki leméri azt a tápot. Így látatlanba csak találgatni lehet. Az állás általánosan nem tesz jót az elektronikának, főleg nem a nagydarab kondenzátoroknak, amik hajlamosak a kiszáradásra. Ha "csak nem indul el", az a jobbik eset, mert szokott történni hang-, fény- és szaghatás is...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "1, mitől lett kakukk hirtelen a jól működő Hexa tápom??"

    A készülékek általában nem közlik előre, hogy mikor fognak elromlani, hanem egyszer csak megteszik.

    "2, ha xar a most berakott táp is, akkor tegnap miért ment vele a gép???"

    Vannak olyan eszközök amik ha sokáig állnak, utána egyszer elindulnak de aztán többet sem.

    De, hogy kizárjuk a közös nevezőt: körülnézhetsz az alaplapon is púpos és szivárgó elektrolit kondenzátorok után, mert lehet az is hunyó.

    Idemásolom amit másik posztnál írtam:

    Megmérheted a 20 tűs ATX tápcsatlakozó 9-es (5VSB, lila vezeték) lábán a feszültséget: ha terheletlenül és terhelve (a számítógépet kikapcsolva és bekapcsolt állapotában) is megvan az 5 volt vagy kicsit magasabb akkor jó, ha beesik 4.5 volt alá, akkor hibás a tápod. Ha rendben van, akkor tovább kell méricskélni, mert lehet hogy egy másik ág terheltsége miatt pont leül, mikor bekapcsolna: nézd a feszültségeket digi tárolós műszerrel (+12V - sárga, +5V - piros, +5Vsb - lila, +3.3V - narancs, a közös pedig a fekete), hogy mennyire csökkennek vagy nőnek: ha több, mint 10%-al a szabvány érték mellé megy, az okozhat nem indulást, mert letilt a táp védelme. Ha a huszonsok pines csatlakozó zöld vezetékét összekötöd valamelyik mellette lévő feketével, akkor (ha minden rendben van) a tápegységnek be kell kapcsolnia és a szürke vezetéken meg kell jelennie stabilan 5 voltnak (ez a PowerOK jel, ami nyugtázza az alaplapnak, hogy bekapcsolhat, mert a tápfeszültségek mind biztonságos tartományon belül vannak). Előbb vagy utóbb minden tápegységet utolér az életkorából fakadó végelgyengülés, amikor az elektrolit kondenzátorok már kiszáradnak és elkapacitástalanodnak, ami miatt a tápfeszültségek beesnek. Rosszul szellőző házakban ez hatványozódik, mert az elkók belülről is melegszenek mivel veszteségük van (ami javarészt a soros veszteségi ellenállásukból adódik, de van nekik párhuzamos is, az impulzusáramok pedig ezen ejtenek feszültséget). Az elkók külső alu borítását ha hűti a ventilátorok levegője akkor ezt a belső meleget valamelyest le tudják adni, ha viszont áll a levegő, akkor az elkók élettartama drasztikusan csökken (főleg ha sokat van a gép terhelve nagy áramfelvételekkel). 3 évnél idősebb alaplapnál egyúttal érdemes átnézni a puffer / szűrő kondenzátorokat is: ha púpos, akkor (főleg indításkor és nagyobb terheléskor) nagyságrendi sönt áramokat és extra Vcore feszültségesést okozhat az adott VRM kimenetén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bekapcsolod elindul majd leáll...

    Ezt úgy, hogy a windows még el sem kezd tölteni, vagy akkor indul újra mikor már a kék windows boot után a rendszernek kellene megjelenni?

    Amennyiben igen, egyszerűbb feltenni újra a windowst (esetleg valami más forrásból származót és lehet lehetne 32bites Win10! -lehet a 64bites -ha esetleg most azt tettél volna  valami olyat frissít ami összeakad bizonyos hardverekkel és azért nem indul/újraindul)

    (mondjuk a rufus-al csinálnálni pendrive-ot -a a rufusnak engedni a frissítést, és akkor aktív lesz az OS letöltő opciója -ott kiválasztod melyik kell..stb -az eddig használt kulcs jó lesz az új rendszerhez is.)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A tápot szándékomban áll beméretni, de a nyakam rá, hogy annak semmi baja sincs! A másik pedig az, hogy a pénteki leállást semmilyen hibaüzenet nem előzte meg! Kicsit??, NAGYON furcsa ez... Amúgy egyik táp sem égett!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gép a Windows botolni akarása előtt többször újraindult - most újraindítás után, ami azért történt, mert a gép hiba üzit dobott, hogy a Windows nem tudott elindulni - elindult. Ha megy a gép, akkor leállítom, és újraindítom. Aztán ha többszöri ilyen kísérlet után is indul, akkor valószínű, hogy visszaállítom a korábbi biztonsági mentést. amúgy 64 bites, eredeti (saját céges vásárlásom!) Windows van a gépen! Amúgy kösz, de pendriveon lévő telepítőm van, de nem akarom újra rakni a gépet!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Akkor így jártál!



    -Csak arra gondoltam, nem jár annyi macerával egy reinstall , mint a jelenlegi hibás/sérült windowst rendszert működésre bírni.

    -Csökkentetmódban bebootol? -a pendrive-ról indítva.. -ha igen akkor valami frissítés összekavart valamit. (a régi videókártya drivert szokták elrontani.. esetedben ha csökkentett módban elindulna valami intel akármit kellene leszedni)

    Nehogy azt írd, hogy nem indul el mert a hozzászólásaid alapján akkor reccsen meg, mikor a windows indulna...

    Tedd fel újra ~ annyi idő mint ezt elolvasni/leírni!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "CM resetet is csináltam az alaplapon, ám az sem segített."

    Az alaplapon lévő CR2032 gombelemet elemet cseréld ki, és állítsd be a BIOS-t újra,
    a normális működés idején lévő beállításoknak megfelelően, nem kell kapkodj, ráérsz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ...úgy van ezekkel a feszültségekkel, hogy lehetnek 100%-osak, de ha nem állnak be a megadott értékre a "PWR_OK" jelző által megadott fél másodpercen belül... akkor kikapcs. Itt elindul a gép, nem rogy össze, úgyhogy a táp feltehetőleg OK-lesz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gombelem cserére már én is gondoltam, ám itt a Kínainál nincs, talán a Média Marktban kapok (az van közel hozzám), a Biost pedig így is úgy is újra kell állítani, mert induláskor nem találja meg automatice a bot menüt. Aztán majd kiderül, hogy így jó lészen é!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Milyen Kínai az, amelyiknél nincs gombelem? Mindig a Kínainál tárazok be gombelemekből alaplapokba, távirányítókba, karórákba.

    Egyébként tudok segíteni a hardvered letesztelésében és a hibájának a feltárásában: ha érdekel, írj rám privátban!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szia!
     Mi van olyankor ha a rendszerből kihagyod az ssd/hdd eszközt?
    Bot --pen--Linux/Ubuntu!!!
    Ha a rendszer felállt ssd/hdd hibád van.
    Ilyenkor már nem kell újra rendszert húzni, hanem sima teljes telepítés és
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A gépet újratelepítettem, ám a helyzet változatlan! A HDD hibátlan, (HD Sentinel sem jelez hibát) és tuti, hogy a táp is jó, de hétvégén kipróbálok egy 3. tápot is!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Üdv!

    Pontosan mikor áll le és hogyan? Mindig bootolás közben vagy amikor már felállt a Windows vagy később menet közben vagy véletlenszerűen? Hirtelen halállal mintha kihúznád a konnektorból, vagy rendesen kilövi a futó folyamatokat és utána leáll? Milyen táp volt benne és milyet tettél bele?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ami nem indul azaz nem botol be, az nem tud leállni! Ez a xar, meg indul, és leáll még mielőtt az alaplap képernyője bejönne. Vagyis szakaszosan indul - leáll, indul - leáll, ezt csinálja akár 10 percig is és valami csoda folytán néha elindul! 500W Hexa táp volt benne és most egy 350W FSP tápot tettem bele. Az utóbbit 1 éve üzemképesen cseréltem le a Hexára, mert egy új gépet építettem és a Hexa felesleges volt, gondoltam erősebb táppal jobban muzsikál a gép....
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem az volt a kérdés, hanem ha kihagyod akkor elindul a géped? Boot és a berakott rendszer elindul. Ha nem, akkor a proci+ alaplap a hibás ebben. Mert ugye ilyenkor nincs win ami elinduljon.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ha kihagyom a HDD-t, akkor sem indul a gép! Az alaplapon NINCS púpos kondi, nincs égett szag. Az első leállás előzménye: a róka kiírta, hogy rég volt már frissítve, majd összedőlt. Aztán már frissítve indult, majd lefagyott aztán a gép is leállt. Majd újraindítottam és frissítettem a Windowst, egy frissítés kivételével minden felment, aztán a gép leállt és azóta csinálja az írt fesztivált. Ez a gép 2020-ban ment utoljára huzamosabb ideig (2 hónapig) aztán utána csak frissíteni szoktam bekapcsolni. A gépet 2018 Augusztusban raktam össze, majd 2021-ben kapott egy új Toshiba HDD-t. Akkor mitől ment tönkre a proci vagy az alaplap??
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bármitől! Akár a régi tápod is lehet ludas ebben. De a ram modul is hibás lehet. Mindent ellenőrizve csak csere alkatrésszel tudsz. Ha ez nincs, szerviz ahol rendelkezésre áll minden. De akár az alaplapi vga is hibás lehet a fentebb említett okokból.
    A listában benne van a ram moduljaid?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Ami nem indul azaz nem botol be, az nem tud leállni!"

    Tehát akkor már POST folyamatban elhasal, még a bootolás előtt.

    Ismered a kád effektust, az elektromos és mechanikus eszközök ill. alkatrészek életciklusának hibamodelljét? A legtöbb meghibásodás a kád szélein (az életciklusuk elején és a végén) van, mert vagy egy gyári hiba végez velük, vagy az elöregedés. A közbülső szakaszban (a kád alján) minimális az elhullás, ha van is az jellemzően külső behatás következménye. A te géped már mélyen az elöregedési szakaszában jár függetlenül attól, hogy mennyit használtad: az alkatrészek nem fiatalodnak (csak akkor, ha kicserélik őket).

    Tegnap javítanom kellett a 4 vagy 5 éves Orico QSE-5U (USB) tápomat, mert előző este még működött, aznap reggel meg már se kép se hang: ez sem jelentette be előre, hogy megadja magát. A belseje sok helyen gumi töltelékanyaggal van kiöntve, ami a helyükön tartja az alkatrészeket viszont meg is köti a hőt - ennek hatására egy 100 Ft-os kerámia kondenzátor felrobbant a primer körben, amitől az egyenirányító zárlatba ment át, szerencsére a biztosíték megfogta. Egy alkatrésznek való Dell U2312 monitorból guberáltam hozzá egyenirányítót, kondenzátor meg biztosíték volt a fiókban. Most újra működik. Lehet csinálok neki aktív hűtést ventilátorral, mert a tápegységek egyik legnagyobb ellensége a meleg és azért teljes terhelésen mégis csak 40W-ot terelget.

    A másik ökölszabály, hogy bekapcsoláskor (áram alá helyezéskor) gyakrabban romlanak el az elektromos és mechanikus eszközök, mert az áram alá helyezés egy kvázi stresszt jelent nekik. Lásd pl. az elektromos motoroknál, mert a bekapcsolási áramfelvétel nagyságrendekkel meghaladja a normál, üzem közbeni áramfelvételt, és a gyorsulási nyomaték, ami a mechanikus alkatrészekre hat sokszor nagyobb, mint a már normalizálódott, üzem közben, szinten tartó forgatónyomaték. Stb.

    A cseredarabként berakott 350W-os táp (még, ha FSP is) egyrészt minimum 10 éves, másrészt vajmi kevés ahhoz a hardverhez: nem csodálkoznék, ha amiatt sem indulna (tipikus tünete a POST folyamat közben megálló gép). Egy jó minőségű tápegységet is max. 4-5 évente illik átnézni és a kellő alkatrészeit kicserélni, hogy biztonságos maradjon. Hogy egy tápegység mennyire biztonságos az mindig csak utólag derül ki, hogy amikor külső behatásra (túlfeszültség, stb.) meghal, akkor mit visz magával. Egy biztonságos tápegység semmit, mert megvédi a rá kötött fogyasztókat. Egy ilyen viszont már az előtt kinyír mindent, hogy bekapcsoltad volna. Az új táp, amivel kipróbálod (mivel nem ismert a minősége, induljunk ki abból, hogy nem csúcsminőség) legalább 500W-os legyen.

    "2021-ben kapott egy új Toshiba HDD-t."

    Az kb. 10W fogyasztásban, ami már elég ahhoz, hogy átbillentsen egy eleve kisebb teljesítményű, ráadásul haldokló tápot a leejtő szélén.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm a segítő szándékú hozzászólásokat, de itt
    már nincs megoldás mivelhogy, a tápegység hibája miatt kimúlt az alaplapom.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És melyik táp nyírta ki? Biztos, hogy nem javítható, persze gazdaságosság függvényében? Sokszor rámondják, hogy nem javítható, mert vagy nem akarnak, vagy nem tudnak vele alkatrész szinten foglalkozni. Nekem pl. egy kivételével az összes, a szervizpadokon használt gépeimben lévő alaplap saját magam által javított darab.

    Ha csak kidobnád az alaplapot az elektronikus veszélyes hulladékok gyűjtőhelyére, akkor átveszem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    A válasz-elfogadást korrigáltam – már nem először, nem másodszor.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
Ez a téma lezárásra került a moderátor által.
abcd