Samsung A52 5G sms fogadási probléma

Samsung A52 5G sms fogadási probléma
2022-09-10T11:53:20+02:00
2022-10-19T17:56:24+02:00
2022-10-19T18:15:43+02:00
sixx
Sziasztok!

Van egy Samsung A52-es telefonom. Android11-el vettem, de január óta Android12 van rajta. Kb. 3 hete jött egy szogtverfrissítés és azóta bizonyos sms-ek,, főleg a banki tranzakciókról, netbank belépésekhez szükséges biztonsági kódokról, de egyéb sima tesztként küldött üzenetek sem érkeznek meg a telefonra. Esetenként többnapos csúszással megérkezik pár darab egyszerre. Úgy veszem észre, hogy csak a Telekomos üzeneteket érinti (egyébként Telekomos simkártya van benne), más szolgáltatók felől azonnal megjönnek az üzenetek. Ennek ellenére nem gondolom, hogy szolgáltatóhiba, mert a kártyát áttettem egy régi telefonba és arra az összes feltorlódott sms megérkezett. A küldéssel nem tapasztaltam problémát, legalábbis a tesztként küldött üzenet azonnal megérkezett a másik telefonra.A telefonon Google Messages van alapértelmezettként beállítva, de ha átállítom másra, ott sem működik. 
A Samsungnál gyári beállítás visszaállítást javasoltak, bár hozzátették, nem biztos, hogy ez lesz a megoldás. Van esetleg valakinek valami más ötlete?
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Üdv!

    Egyik rokonommal történt már ilyen: ott a szolgáltatónál resetelték az SMS szolgáltatást és rendbe jött (igaz nem ez a szolgáltató és nem pont ez a modell volt, de Samsung az is).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Köszönöm, utánajárok ennek is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azok az idők már elmúltak, mikor az embernek először magában és az eszközben kellett keresni a hibát... persze ez az alap eljárás, de annyira elkorcsosult a világ, hogy az esetek 90% a hiba már "nem az ön készülékében van" hanem "fent" ahol ~ vasutas/pék/mekkmester a rendszergazda.
    És a "piár" részleg mondja meg a kovácsnak, hogy hogy maradjon/mikor essen le a lóról a patkó.


    Ha esetleg legyalulnád/ hardresetelnéd a telót és úgy tennéd fel a Messages - Apps on Google Play  talán megoldódna a gond. 
    No itt van egy normálisabb "gyalu" technika.. már azt hittem nem lehet előkaparni a "fekete menüt" 

    A hang alja + kikpacs nyomva.. majd bekapcsolásnál a hang teteje és a bekapcsoló nyomva...

    A recovery menüben lesz olyan hogy, Wipe data/factory reset  -egy ilyen kör lehet ráférne a telóra.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt a hozzászólást töröltem, mert nem volt jó ötlet.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kipróbáltam, nem jött be, de azért köszönöm!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ez sem jött be.  :( A telő szervízben van, de nem vagyok arról meggyőződve, hogy sikerül megoldaniuk. Remélem tévedek!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem gondolnám, hogy az sms problem hardveres problémából fakad, és ha nem segített a hardreset /wipe data/factory reset (gondolom csak kipróbáltad a wipe cache partition-t is.) A szervízben ugyan mi mást csinálnának vele? Kicserélik az aksit, és a kijelzőt ... :) 

    A "bé" megoldás a szolgáltató oldalán az sms üzeneteknél az ő beállításaikat kell resetelni. Az meg annyi hogy fel kellett volna őket hívni és a technikai segítségnyújtásnál beszélni valaki vel aki nem egy rosszul megírt Ai. Hogy kattintson már vagy 4-et.

    Szóval az ingyenes Wipe megoldás nem jött be
    És ahelyett, hogy a másik ingyenes megoldást, amit img1 javasolt ,  megkérni a szolgáltatót hogy resetelje az sms cuccod...
    Választottad inkább a pénzes kört . A szervizesnek biztos van valami spanja a telekom-nál, odaszól hogy reseteljék az sms akármit a SIM-hez amit ilyenkor szokás. Neked meg majd kiszámláz valamit amit gondol... (gondolom azért csak mondtad neki hogy a wipe nem segített, azt felesleges neki még egyszer megpróbálni/kiszámlázni)

    Ha a szervízben megtudják oldani, majd leírhatnád ide hogy csinálták meg.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még valami eszembe jutott: mikori a SIM kártya benne? Mintha lett volna annál a szolgáltatónál egy kártya generációváltás évekkel ezelőtt: ez már az új? A régi kártyák összeakadtak bizonyos telefonok szolgáltatói menüivel és ez okozott anomáliákat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1. Hát persze, hogy kipróbáltam. Azt sem tudom miről beszélsz. :D Ombre! Én egy egyszerű felhasználó vagyok, aki nem szokott ilyen "mélységekben" a telefonjában, pc-jében mászkálni segítség nélkül. Ha nem tudom mi az, inkább nem csinálom. :) Azért jövök ide, hogy a hozzád hasonló hozzáértők segítsenek, ahogy azt már megtették korábban is :) 
    2. Ha elolvastad volna, amit img1-nek válaszoltam az első üzenetére, akkor tudnád, hogy az ő javaslatán is túl vagyok. Nem telefonon, hanem személyesen mentem be a szolgáltatóhoz. Rááldoztam félórát (lehet a telefonálás is lett volna annyi) és megcsináltattam. Nem jött be. 
    3. A teló jótállásos, tehát a szervíz ingyenes. Maxinum a bosszúságba kerül, hogy addig nincs nálam.. Nem mondom, hogy meg tudják csinálni, de kivetem kétségét.
    Természetesen megkérdezem, hogy mit csináltak a telefonnal, és ha számomra is érthetően elmondják, netán még meg is oldják a problémát, természetesen leírom. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ó, hát erről nem hallottam. Igazság szerint nekem is megfordult a fejemben a kártyacsere, de nem ilyen megfontolásból, hanem arra gondoltam, hogy esetleg megsérült. De végül elhessegettem a gondolatot. Egyrészt, mert ha megsérült volna, akkor talán több probléma is felmerült volna, nemcsak az sms. Másrészt a régi telefonban simán működik minden. Harmadrészt annyira gyanúsan egybeesik a probléma kezdete a legutóbbi frissítéssel, hogy úgy gondoltam szóba se jöhet kártya- vagy hardveres probléma. Most viszont, hogy írod ezt a generációváltás dolgot, hát... A kártya valóban nem új, de nem tudom elég régi-e ahhoz, hogy szóba jöhessen ez az opció. 2017 nyarán került az előző telóba. Az réginek számít? Mindenesetre, ha szerviz nem tud mit kezdeni a problémával még ezt a kört is lefutom. Ha még akkor sem fog működni, akkor kukázom a telefont.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "...gyanúsan egybeesik a probléma kezdete a legutóbbi frissítéssel..."

    Ott is így kezdődött, hogy jött egy frissítés, ami összeakadt a kártya (a SIM Toolkit) egy funkciójával.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ilyen alap dolgokat próbáltál már, mint a Messages alkalmazás kényszerleállítása és az app cache törlése? Meg az alkalmazás beállításainak törlése és újra beállítása?

    Véletlenül nincsenek a letiltott kontaktok közt azok a számok?

    Safe módban sem működik?

    Vagy nagyon a gyökerekig visszamenve: kivetted már a SIM kártyát és megtisztítottad az érintkezőit 97%-os (vagy tisztább) izopropil alkohollal?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hát persze, hogy kipróbáltam. Azt sem tudom miről beszélsz. :D Ombre!

    Szóval akkor az meghaladta a tudásod , hogy egyszerrel lenyomsz két gombot aztán wipe data/factory reset és wipe cache? MÉg egy videó is van linkelve hogy az mi és hogy...  Ide meg azt írtad hogy nem "ez sem jött be" ... Akkor majd a szervízbe pénzért lenyomják.

    Vagy itt van a tudásodhoz való válasz: Vegyél új telót, vagy ne használj SMS-t.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Igen, ezeken is túl vagyok a legutolsó kivételével. Még azt is kipróbáltam, hogy magát alkalmazást töröltem és visszaraktam, de nem használt. A SIM kártyát viszont nem tisztítottam alkohollal, de talán nem is ez a megoldás, mert ahogy a felvezetésben írtam is, a kártyát visszatettem a régi telefonomba és ott működött. Tisztítás nélkül is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt hiszem félreértettél, de talán félreérthetően is fogalmaztam, mert nem idéztem amire reagáltam. Na de akkor tisztázom. 
    Igenis kipróbáltam a javaslatodat. Megnéztem a videót. Sőt többet is, mert első néhány próbálkzásra tényleg azt hittem képtelen vagyok lenyomni két gombot egyszerre. Aztán más videókat megnézve láttam, hogy ha nem akar előjönni a menü, akkor a telefont fel kell csatlakoztatni pc-re. Hogy miért, arra te biztos választ, de az én angoltudásommal ezt nem tudtam megállapítani. Na így már sikerült előcsalogatni a menűt és megcsinálni a factory resetet. De csak azt! Amire azt írtam, hogy azt sem tudom mi az, az ez volt: "gondolom csak kipróbáltad a wipe cache partition-t is." A videókat ismét megnézve látom, hogy ez is ott van a menüben, de én akkor csak arra koncentráltam, amit te írtál. Viszont ha látom se csináltam volna, mert nem tudom mit csinál. Erre írtam, hogy ha nem tudom mi az, akkor inkább nem csinálom. 
    Sajnálom, ha felkaptad a cukrot, de remélem tisztáztam a dolgot. :) 
    Ui: Talán elkapott a harci ideg a válaszom miatt és emiatt nem láttad, de ismét leírom, hogy a telefon jótállásos, a szervíz díjmentes. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "...A telefon jótállásos, a szervíz díjmentes."

    Ha ezt rögtön a nyitó hozzászólásodban megosztottad volna velünk, akkor azt írtam volna rá, hogy vidd be nekik, hogy ők csinálják meg, mert ezért kapják a fizetésüket. De egyébként is, mert sokkal pontosabb rálátásuk van a rendszer felépítésére és nagyságrendekkel több olyan belsős infójuk van ami Átlag Józsi számára elérhetetlen, és amiből pikk-pakk rájöhetnek, hogy mi a probléma.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Azt valóban nem írtam az első posztban, hogy a telefon jótállásos, de azt igen, hogy jártam vele a Samsungnál. Akkor javasolták a gyári beállítás visszaállítást és ha nem áll helyre, vigyem vissza. Ezután tettem fel itt a kérdést, hogy esetleg tud-e valaki esetleg más megoldást, hátha megúszom ezt, illetve azt, hogy x ideig (jelen ígéret szerint egy-másfél hétig) mellőznöm kelljen a telefont. Miután a kapott javaslatok nem vezettek eredményre, visszavittem a telefont a szervizbe. Ezután jött tőled ez a SIM kártya cserés ötlet. Ezt mondjuk még kipróbálhattam volna, mielőtt beviszem, de akkor már le volt adva a teló. Most már kénytelen vagyok kivárni, hogy mire jutnak. :) 
    Informálni foglak benneteket az eredményről. :)
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Adós vagyok egy beszámolóval, a telefonnal kapcsolatban. 
    Mindenekelőtt nem akarom elkiabálni, de úgy tűnik megoldódott a probléma. Ne kérdezzétek, hogy a szolgáltató vagy a telefon hibája volt-e, azt meg végképp nem tudom, hogy mi is volt a gond, de valami a hálózatok körül gabalyodott össze. (Lehet, hogy az 5G-s átállás, 3G kivezetés kavart be?) 
    A kéthetes szervizi ápolásnak semmi haszna sem volt. Azzal adták vissza a telefont, hogy nem találtak semmi hibát és az aktuális verzióval frissítve kapom vissza. Az sms fogadási probléma azonban továbbra is fennállt. Ezután kicseréltettem a SIM kártyát, de ez sem segített. Felhívtam a Telekomot és ismét kértem a szolgáltatás újraindítását. Közben javasolták, hogy keressek egy mobiltudóst, akik hétfőtől-péntekig ott vannak a nagyobb üzleteikben. Pl. Mammut, Westend. Magamtól is ez lett  volna a következő lépésem. A Westendben találtam egy srácot, (mert persze nincsenek mindenhol vagy nem mindennap, ahogy a telefonban mondták) akiről azt mondták, hogy ugyan nem mobiltudós, de a Samsung képviseletében van ott. Neki is állt a dolognak, majd miután lefutotta az az addig már egyébként is lefutott köröket megjelent néhány izzadtságcsepp a homlokán, merthogy még ő sem találkozott ilyen problémával. Egy közös csoportjukban is feltette a kérdést, de senkinek sem volt több ötlete. Viszont ő nem adta fel és amikor eljutottunk oda, hogy más szolgáltatóktól megérkeznek az üzenetek, akkor kezdett a (szolgáltatói?) hálózati dolgokra gyanakodni. Odament az egyik telekomos ügyintézőhöz, valamit mókoltak, de nem tudom mit, mert én nem mentem oda. Átállította a telefont 2G-re és elkezdtek bejönni a feltorlódott sms-ek. Utána visszarakta 4G-re és úgy tűnt akkor is működik. Megkönnyebbültem, hogy minden oké. De ez még nem volt teljesen rendben, mert azért naponta beragadt ismét. Olyankor 2G, vissza 4G, újraindítás, "lökésként" egy próba sms küldés fogadás a szolgálati telefnra/ról és megint működött, bár utolsó mindig beragadt. Vissza akartam vinni a telefont a sráchoz, hogy még nem tökéletes, de múlt pénteken jött egy újabb szoftverfrissítés és azóta működik.
    Nem tudom véglegesen megoldódott-e vagy sem, de remélem, mert elég sok időmet és idegsejtemet felemésztette már. 
    Ui: Bocs, hogy ilyen hosszan írtam le, de talán tanulságos. Köszönöm nektek MacElek és img1  az ötleteket, tippeket!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
Tetszett amit olvastál? Szeretnél a jövőben is értesülni a hasonló érdekességekről?
abcd