MAIL server és kliensek

MAIL server és kliensek
2009-05-26T01:14:10+02:00
2010-01-10T15:27:27+01:00
2022-07-19T06:33:24+02:00
Tester
Hello!!

Olyan levelező programot keresek, aminél a szervert beállítom egy vagy több email címre,
a klienseknek meg beállítom a szervert.

A lényeg az lenne, hogymindenki látná a beérkező leveleket és mindenki tudna küldeni is ugyan azt az email címet használva, csak más névvel, és mindez ugyanabban a mappában tárolódna.. Tehát ha egy levélre választ kell küldeni, és valaki megválaszolta, akkor ott jelenjen meg mellete egy pipa, vagy akármi, hogy arra már ment REPLY.

Melyik progi tud ilyet?? Esetleg Outlook exoress vagy M Outlook, vagy vmi "komolyabb"?? Esetleg h.an tudnám beállítan??

Válaszokat köszönöm!!
Mutasd a teljes hozzászólást!
Kérlek, figyelmesen olvasd el stl_ írásait! A kérdéseidre szinte kivétel nélköl válaszokat találsz. Részletesen, könyvet is megtölthetne. A konklúziót így is levonhatod. Alig van benne pro, de annál több kontra. Kiegészítve stl_ írását: ...ráadásul a kliensek a frissítések közti időtartamban változásokról sem értesülnek. (Törlés, válasz, áthelyezés stb)

A fiók méretkorlátjának elérésekor a beérkező levelek visszafordulnak a feladóhoz, kézbesíthetetlen megjegyzéssel.

Arhivált anyagból hogyan dolgoznának? Honnan tudnák, hogy mit kell benne keresni? (azt is hihetik az eltűnt anyagról hogy törölte valaki.

Hidd el, már megkaptad a működőképes megoldás leírását...

...ha ragaszkodsz az eredeti ötletedhez, az csak elégtelen illetve félmegoldás.

0 forintból annyi kihozható, hogy a beérkező leveleket egyvalaki elolvassa és annak a fiókjába továbbítja akinek foglalkozni kell vele. Ha az illető elvégezte a feladatát, és további műveletek szükségesek, az információkat megosztja a következő kollegával.

Az a célszerű ha az informatikai rendszer követi a munkafolyamatot, azt támogatja valamint csökkenti a hibalehetőségeket...

Ez a "mindenkinek ömlesztünk mindent" módszer sehol sem célravezető.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Vállalati szinten megoldható.

    Szerver gép, Exchange és egy CRM rendszer - hozzá egy vagy több rendszergazdi aki tudja mit kéne a rendszernek igazán csinálni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ugy érted, Nincs olyan program, ami kapcsolódna egy levelező rendszerhez, letölti a leveleket, és az alhálózat kliens gépei ehhez kapcsolódva latják megosztottan mindezt?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Egy CRM (Customer Relationship Management) rendszer pont erre való. Persze a kívánságodat teljesíti, de ezen túl a "mindenki - párhuzamosan - tudjon mindent az adott ügyfélkapcsolatról" elvét tovább is gondolja...

    Itt az egyik ilyen rendszer tulajdonságainak összefoglalása:
    http://www.merten.hu/cas/tulajdonsagok.html

    Általános információként ezt is elolvashatod:
    CRM - Customer Relationship Management - Ügyfélkapcsolat menedzsment - CRM rendszer, ügyfélnyilvánta
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Bármely levelező szerver tudja ezt, ami tud IMAP-ot.
    A POP3-nál ugye a leveleket a kliens tárolja, az elküldött elemek a kliensen tárolódnak. Az IMAP esetén a szerver tárolja a leveleket, a kliens csak szinkronizál vele. (Olyan mint egy hotmail-es levélcím, Live Mail klienssel.)

    Ennek Windows-os vállalati megoldása egy Exchange szerver, melyben létrehozol egy olyan közös mailboxot, melyhez több embernek is van joga. A levelek a szerveren vannak, Outlook-ban mindenki látja a történéseket és közben lehet saját postafiókja is párhuzamosan. (Biztos, hogy van ennél olcsóbb megoldás is, Linux alapú szerveren).

    A tökéletes megoldás meg az amit BambiByte javasol.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helyes ami írtál, de elvetettem miközben gondolkodtam a dolgon, mert a kliens nem látja a két frissítés közti történéseket.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nekem meg lemaradt a vége, de már nem tudtam beszúrni:

    A tökéletes megoldás meg az amit BambiByte javasol, ugyanis a sima mailboxos megoldás history-t nem tárol. Ha valaki törölte a leveleket, akkor törölte. Ha valaki elkezdi megválaszolni a levelet, akkor a szerver mág meg is jelöli megválaszoltnak, pedig lehet, hogy félúton meggondolta magát. Ráadásul a kimenő levelek a saját postafiókban tárolódnak (hacsak nem ez a közös mailbox a default, de akkor mindenki maszek levele is ide kerül).
    Egyszóval: egy központi alkalmazásnak kellene kezelnie az ügyfelekkel történő kapcsolattartást és nem egy mailbox-szal kellene ezt elintézni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sőt. Feladattól függően lehet, hogy nem CRM, hanem valamiféle HelpDesk rendszerre lenne szükség. Ekkor a bejövő levelekből (vagy telefonhívásokból) helpdesk ticketet kell generálni, aminek van egy saját életútja. Egy tickethez eltárolja az összes kommunikációt és munkát. Ha a partner elfogadta a választ, akkor meg le kell zárni a ticketet. Késöbb visszakereshető, reportolható.

    Ekkor egy ember elég, aki olvassa a supportos leveleket és nyitja a ticketteket (ő már ki is tudja osztani a feladatot annak jellegétől függően a megfelelő supportos kollegának).
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A CRM általában helpdesk szerű modullal is rendelkezik. Ez mondjuk nem úgy néz ki...


    40 ezer forint magasságában is vam megoldás:
    http://www.unit.hu/fooldal/termekreszletek/1

    Én elgondolkodnék rajta már 3-5 fős iroda esetén is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ezt az IMAP os megoldást elmondanád részletesebben??
    Megnéztem, a levelező szerver tudja..

    A lényeg, hogy akkor mindenki látná a leveleket, és válaszolni is tudna rá, ugye?? Esetleg a többeik nem látnák, hogy meg lett válaszolva? ..ha valaki kitörli a levelet, vagy áthelyezi, azt a többiek látják?? Ha a szerveren tárolódnak a levelek, és az email cím eléri a 100 Mb os korlátot, akkor mi történik?? Nem lehet vmi automatikus archiválást beletenni??

    Válaszod(k)at köszönöm!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Kérlek, figyelmesen olvasd el stl_ írásait! A kérdéseidre szinte kivétel nélköl válaszokat találsz. Részletesen, könyvet is megtölthetne. A konklúziót így is levonhatod. Alig van benne pro, de annál több kontra. Kiegészítve stl_ írását: ...ráadásul a kliensek a frissítések közti időtartamban változásokról sem értesülnek. (Törlés, válasz, áthelyezés stb)

    A fiók méretkorlátjának elérésekor a beérkező levelek visszafordulnak a feladóhoz, kézbesíthetetlen megjegyzéssel.

    Arhivált anyagból hogyan dolgoznának? Honnan tudnák, hogy mit kell benne keresni? (azt is hihetik az eltűnt anyagról hogy törölte valaki.

    Hidd el, már megkaptad a működőképes megoldás leírását...

    ...ha ragaszkodsz az eredeti ötletedhez, az csak elégtelen illetve félmegoldás.

    0 forintból annyi kihozható, hogy a beérkező leveleket egyvalaki elolvassa és annak a fiókjába továbbítja akinek foglalkozni kell vele. Ha az illető elvégezte a feladatát, és további műveletek szükségesek, az információkat megosztja a következő kollegával.

    Az a célszerű ha az informatikai rendszer követi a munkafolyamatot, azt támogatja valamint csökkenti a hibalehetőségeket...

    Ez a "mindenkinek ömlesztünk mindent" módszer sehol sem célravezető.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • okok, rendben, csak tényleg próbálok egy olcsó, és működő megoldást találni..

    Már ott tartok, h az is elég,
    - ha bejön mindenkinek az egy email cimre küldött üzenet, és mindenki el tudja olvasni. (Ez talán sima outlookban is meg tudom oldani, forward-olom további cimekre?!)
    - ha valaki válaszol rá, akkor a közös beérkező levelezésben lássa, h valaki válaszolt rá. (ez az ami kérdésesebb)

    Válaszokat köszönöm..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Még mindíg keresem a levelezési lehetőséget..

    TheTester'
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd