Kapcsolat figyelés

Kapcsolat figyelés
2010-01-28T16:28:30+01:00
2010-02-04T01:37:51+01:00
2022-07-24T22:10:34+02:00
Gerson
Üdv.

Bérelt vonalas kapcsolatban vagyunk az internettel, illetve a telephelyekkel. A bérelt vonal pedig nem 100%-os, néha sok rajta a zaj, illetve megszakad, vagy más probléma miatt nagyon belassul, megnő a csomagveszteség.
Van is egy csomagveszteség figyelő alkalmazás, amit weben keresztül tudunk megnézni. Nos normál időben nem ezt a weblapot szoktam böngészni.
Tehát kellene egy olyan program, mely figyeli a kapcsolatot, akár pingeléssel, és ha megnő a csomagveszteség, akkor jelez, hogy talán meg kellene nézni mi a baj...

Eddig csak olyan programot találtam mely internet kapcsolat létrejöttekor elindít programokat, vagy megmondja mennyibe kerül a netezés...

Köszi a segítséget
Mutasd a teljes hozzászólást!
"Bérelt vonalas kapcsolatban vagyunk az internettel, illetve a telephelyekkel."
Ha jól értem a cégnek van több telephelye, ahol mindegyiknek van saját bérelt vonala? Vagy csak egy telephelynek?
Ha igen, mindegyiknél fennáll a probléma? Vagy csak egyeseknél?
Egy kicsit konkrétabban írd körül a dolgokat.

"Van is egy csomagveszteség figyelő alkalmazás, amit weben keresztül tudunk megnézni."
Ez a "csomagveszteség figyelő alkalmazás" (mellesleg melyik az?) mit figyel? Az Internet szolgáltató átjáróját? Egy külső hosztot? A másik telephelyet?

"Tehát kellene egy olyan program, mely figyeli a kapcsolatot, akár pingeléssel, és ha megnő a csomagveszteség, akkor jelez, hogy talán meg kellene nézni mi a baj..."
Nagios, Zenoss és még van egy pár (van amelyik csak figyel és rögzíti az eseményeket, van ami jelezni is tud).

"És szerinted hogy reklamáljam meg, ha én személy szerint nem tapasztalom a hibát (mert én nem használom azt a bérelt vonalat, viszont a működőképességéért én felelek)."
A bérelt vonalért általában nem te felelsz, hanem a szolgáltató.
Ha egy távoli telephelyen - aminek te vagy a rendszergazdája - hálózati problémákat tapasztalnak, akkor szólj az ottani bérelt vonalért felelős szolgáltatónak, hogy ellenőrizzék le a telephelyen levő végponti berendezésig a vonalat.
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • Hali!

    A következőkben, ha konkrét problémád van, segíts nekünk - legalább - azzal, hogy a Tudástárban teszed fel a kérdésed. Előre is köszönjük.



    Ha egyszer rájönnék, hogy miért ennyire nehéz ezt megérteni...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem nehéz megérteni, de miután (régebben) többször megkértek, hogy a társalgóban tegyem fel a mondandómat, mert nem tudástár téma, ezért "nem mertem" a tudástárba írni
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Hali!

    ...de miután (régebben) többször megkértek, hogy a társalgóban tegyem fel a mondandómat...


    Valószínűleg azért, mert az a "mondandód" oda való. Ha konkrét, megoldandó kérdésed/problémád van, akkor Tudástár, ha valamilyen témáról kötetlenül szeretnél beszélgetni,
    társalogni
    , eszmét cserélni, akkor Társalgó.

    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • A bérelt vonal pedig nem 100%-os, néha sok rajta a zaj, illetve megszakad, vagy más probléma miatt nagyon belassul


    A helyedben azonnal megreklamálnám a szolgáltatónál. Gondolom a havidij 5 vagy 6 számjegyből áll. Javitsák ki a hibát, vagy szerződést bontasz.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • És szerinted hogy reklamáljam meg, ha én személy szerint nem tapasztalom a hibát (mert én nem használom azt a bérelt vonalat, viszont a működőképességéért én felelek). Tehát, ha fél nap után kiderül hogy nem kap emilt az aki percenként szokott emilt kapni, akkor a lemaradt munkákért nem őt vonják felelősségre, hogy miért nem szólt 5 perc után, hanem engem.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szeretem, amikor nem a kérdésemre adnak "választ".

    Nem a bérelt vonal 100%-ossá tételének módját kérdeztem, hanem egy olyan program kellene, mely figyeli, hogy él-e, és használható-e a kapcsolat. És ha nem, akkor valamilyen jelzést ad.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • en is agyonrugnam a szolgaltatot,berelt vonalnal ilyen nem fordulhat elo.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Tehát, ha fél nap után kiderül hogy nem kap emilt az aki percenként szokott emilt kapni, akkor a lemaradt munkákért nem őt vonják felelősségre, hogy miért nem szólt 5 perc után, hanem engem.


    Ezt igy szo szerint bepanaszolhatod a szolgáltatónak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Helló. Bár én se a konkrét kérdésedre válaszolok. De egy telefonvonal zajosságának megjavítása nem ördöngösség. 99,99 %-ban egyszerű mechanikai (érintkezési) hiba van. Ha szólnak nekik, a szolgáltató emberei végigmennek a vonalon egész a modemedig/számítógépedig és megjavítják az érintkezéseket. (Megmozgatják, megcsiszolják, újrakötik stb...) A hiba leggyakrabban valahol házon kívül szokott lenni: az időjárás viszontagságai nem használnak pl. az oszlopokon lévő csatlakozóknak. A javítás után pár évig jó szokott lenni.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Bérelt vonalas kapcsolatban vagyunk az internettel, illetve a telephelyekkel."
    Ha jól értem a cégnek van több telephelye, ahol mindegyiknek van saját bérelt vonala? Vagy csak egy telephelynek?
    Ha igen, mindegyiknél fennáll a probléma? Vagy csak egyeseknél?
    Egy kicsit konkrétabban írd körül a dolgokat.

    "Van is egy csomagveszteség figyelő alkalmazás, amit weben keresztül tudunk megnézni."
    Ez a "csomagveszteség figyelő alkalmazás" (mellesleg melyik az?) mit figyel? Az Internet szolgáltató átjáróját? Egy külső hosztot? A másik telephelyet?

    "Tehát kellene egy olyan program, mely figyeli a kapcsolatot, akár pingeléssel, és ha megnő a csomagveszteség, akkor jelez, hogy talán meg kellene nézni mi a baj..."
    Nagios, Zenoss és még van egy pár (van amelyik csak figyel és rögzíti az eseményeket, van ami jelezni is tud).

    "És szerinted hogy reklamáljam meg, ha én személy szerint nem tapasztalom a hibát (mert én nem használom azt a bérelt vonalat, viszont a működőképességéért én felelek)."
    A bérelt vonalért általában nem te felelsz, hanem a szolgáltató.
    Ha egy távoli telephelyen - aminek te vagy a rendszergazdája - hálózati problémákat tapasztalnak, akkor szólj az ottani bérelt vonalért felelős szolgáltatónak, hogy ellenőrizzék le a telephelyen levő végponti berendezésig a vonalat.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • 1. 6 db bérelt vonal, nem gyakori a kiesés, ezért nem is figyelem állandóan a statisztikát, mindig másik esik ki, ha mind kiesik, akkor a routerrel van a gond (ennyi eszem nekem is van)

    2. MRTG v 2.10.13; pingeli a túloldali átjárót, illetve egy túloldali IP címet, mely állandóan üzemel. (internetre pl. index.hu).

    3. Jé végre valaki ad használható infot. Köszönöm szépen, mindjárt megnézem.

    4. Ha a bérelt vonallal hiba van és én azt nem veszem észre, nem szólok időben a szolgáltatónak, és ezért elesik a cég munkáktól, azt nem a szolgáltatón, hanem rajtam porolják el.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "MRTG"
    Aha, az "csak" grafikonokat készít.

    "Ha a bérelt vonallal hiba van és én azt nem veszem észre"
    De ha más - munkatárs - észreveszi, akkor szól neked, te meg szólsz az Internet-szolgáltatónak - ez így nem kivitelezhető? Vagy az, hogy egyből a munkatársad hívja az Internet-szolgáltatót?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • szia
    hát a megoldás (szerintem) primitív, dehát...
    három parancs: ping, bing és postie
    aztán keresel egy gépet, amin készítesz egy batch filet.
    a ping a válaszidőt nézi, a bing az adatvonal sebességét két IP cím között, a postie pedig egy parancssoros mailküldő kliens. a három együtt nincs 500k. végtelenítve fut, a ping és a bing percenként ellenőriz, ha hiba van, akkor a postie küld mailt.
    .cmd-t megírjuk helyetted, vagy fog menni?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Más csak azt veszi észre, hogy nem kap levelet fél napja...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • ha hiba van, akkor a postie küld mailt.


    Nem tud, mert hiba van.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mivel gyakori a vonalszakadás, ezt igy jelezheted a szolgáltató felé. Pontosan ugy, ahogy ide leirtad a jelenségeket. Előbb utobb reprodukálják, vagy kimérik a hibát, ahogy korábban is leirták itt, és kijavitják a hibát.
    Ha nem te kötötted a szerződést, akkor továbbitod annak, aki kötötte, és ő intézkedik majd, vagy meghatalmazással intézed, stb stb.
    Ezt a problémát nem a forumon tudod megoldani, és nem programmal, hanem a szolgálatónál. Egy bérelt vonalnak nem szabad szakadnia.

    4. Ha a bérelt vonallal hiba van és én azt nem veszem észre, nem szólok időben a szolgáltatónak, és ezért elesik a cég munkáktól, azt nem a szolgáltatón, hanem rajtam porolják el.


    Ez kicsit fura: kik porolják el? Azok, akik korábban nem szóltak, h. szakadás van? Vagy talán a fönökség? Ez arra mutat, h. egy admin vagy a cégnél, igaz? Ilyen esetben ott kell lenni rendszeresen és figyelni, hogy minden rendben legyen. Vagy ha távol vagy, akkor is minumum egy VNC-vel bekapcsolodni az ottani rendszerbe. Csak a rendszergazdát szokták ilyen felelősség terhelni. Ha gond van, max 5 percen belül kiderül, és máris tudsz szolni a szolgáltatónak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Szeretem a nagyon okos embereket!
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "Más csak azt veszi észre, hogy nem kap levelet fél napja..."
    Érdekes - mást nem csinálnak a neten, csak e-mail fogadnak?
    Se böngészés, se munkaidőn belüli iwiwezés,...

    Esetleg még egy megoldási lehetőség: SMS-ben, vagy analóg telefonvonalon keresztül betárcsázva (vagy faxot küldve) figyelmeztet a monitorozó program, úgyis a monitorozó programok némelyike képes programfuttatásra is (de írhatsz egyedi shell szkriptet is ahogy Secnir is mondta - akár Windows, akár Linux alatt).
    Mobiltelefon kezeléséhez például ott van a gnokii.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem mindig az internet szakad meg, van hogy a levelező szerver felé szakad meg a bérelt vonal.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sztem rosszul áll hozzá a dolgokhoz, nem is kicsit:

    -Egy bérelt vonal az árából adodoan hibátlanul kell müködjön. Ha nem, azonnal intézkedni kell, és javitják
    -Több vonal esetén ue a helyzet
    -Ha nem javitanák, azonnali szerződésbontás a jutalom, és uj ISP a cél
    -Léteznek más alternativ DSL szolgáltatok,melyek a bérelt vonal ára töredékén szolgáltatnak és minimális seb.csökkenéssel.
    -Egy bérelt vonalon nem hiszem, hogy kizárolag levelezés zajlik; ha mégis, akkor is az első offline állapot (szakadás) már jelenthető az ISP felé (bármelyik munkatárs részéről). Ha vki nem kap levelet egy ilyen hiba miatt, akkor a levelezőprogram is hibát jelez automatikusan, h. nem lehetett a szerverre kapcsolodni->már jelenthető.
    -a szolgáltatás leállása nem lehet a kérdező felelőssége, amennyiben azt folyamatosan felügyeli - gondolom ezt szeretné helyettesiteni egy programmal, ami nagyarányban lehetetlen. Ha felelősségre vonják a rendszergazdát egy rossz minőségű szolgáltatásért, akkor a rendszergazda dolga, hogy intézkedjen, vagy váltson ISP-t.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd