RAM változás Windowsban

RAM változás Windowsban
2012-02-01T23:51:59+01:00
2012-02-02T11:51:34+01:00
2022-07-29T04:50:23+02:00
Gyuri9
A laptopomban alaplapot cseréltek egy hónapja, és az a gyanúm, hogy amikor végeztek, a szervizben "elfelejettek" visszatenni 2GB RAMot. Van a Windowsban valami mód, hogy a RAM változását vissza lehessen követni? Felhívtam a szervizt, de ők megesküdnek, hogy 4GB RAMmal kapták meg (6GB helyett). A Windows Élmény Indexnek megtaláltam a log fájlját, de az csak annyit ír, hogy szeptemberben még meg volt a 6GB, most meg nincs. A WIndows nem rögzív valahol olyan nagy Hardver változásokat, mintegy komplett alaplapcsere, stb? segítséget előre is köszönöm
Mutasd a teljes hozzászólást!

  • A RAM méretét a Windows nem menti el, így annak változását sem.
    Legegyszerűbb, fizikailag megnéz(et)ni, mennyi RAM van jelenleg a gépben.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • hm.. én felnyitni nem akarom a laptopot, mert nem akarom, hogy a garancia emiatt szűnjön meg; ne adj isten később emiatt mondják azt,hogy én voltam az, aki kivette a RAMot. A szerviz meg szóba sem áll velem, csak azt szajkózza, hogy ők 4GB RAMmal vették át, és annyival is adták vissza. Most a BIOS 4GB-ot ír, szóval fizikailag akkor lehet csak benne több, ha az egyik kártya elszállt. Tényleg, az lehet, hogy a BIOS rosszul ismeri fel a RAM méretét? mert az új alaplapon egy újabb verzió van telepítve. Mondjuk ennek azért nem szabadna, hogy jelentősége legyen..
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Nem vagyok járatos az ilyen ügyekben, így azt sem tudom, hogy egy log fájl mennyit nyom a latba, a szerviz esküjével szemben.
    Vajon mire alapozzák? Ha átvételkor nem került rögzítésre, csak a tisztesség szól(na) mellettük. Ha utólag lett bővítve, és van számla róla, vagy csak 6 gigával kapható a termék, az ütősebb érv.
    Az hogy "A szerviz meg szóba sem áll velem, csak azt szajkózza, hogy ők 4GB RAMmal vették át, és annyival is adták vissza." nem jó megközelítés a részükről.
    Az ilyen esetekre van a fogyasztóvédelem. Szerintem ha hivatkozol rájuk, megváltozik a hangnem és a hozzáállás is.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Sajnos egyenlőre nem sok minden változott, pedig már próbáltam jelezni, hogy lopás ügyével akár rendőrségre is mehetek.. Na most mivel az ASUS laptopokat harmadik fél javítja, így a helyzet nem igazán egyszerű. Én az ASUSnak panaszkodom, aki arra hivatkozik, hogy majd beszél a szervizzel, aztán egy hete nem bírtak normális választ írni. A szervizt meg amikor felhívtam, akkor meg elzavartak gyakorlatilag. A fogyasztóvédelem is necces, mert ez az ASUS UK, akik ezt eljátszották velem, szóval azt sem tudom, hogy milyen fogyasztóvédelem illetékes. A boltnál is panaszkodtam, ahol vettem, de azok meg próbálnának kimaradni a helyzetből, bár jogilag sztem nem tehetik. De mindegy is, mert ez már inkább jogi fórumos kérdés :) A gépet szerintem a bolt igazolná, hogy 6GB-al adta ki, illetve a gépre ragasztott matricán is rajta van, hogy 6GB. Meg CPU-IDvel megnéztem az SPD-t, és abban is még a 6GB beállítás van :) log fájl, vagy bármi szoftveres nyom azért lenne jó, mert azt az ASUS orra alá dörgölhetném. Ők gondolom alapból a szerviznek hisznek, de gondolom nem ez az első eset, és ha elég forrásra hivatkozom, akkor csak visszarakják a RAM-ot, vagy legalább kifizetik.. remélem..
    Az átvételkor rögzítés meg megint egy vicces dolog, mert a szervizes komából a sok hülyeség közepette azt sikerült kiszednem, hogy vmi szoftverrel ellenőrzik a gép specifikációit. A problem csak az, hogy a gépem amikor bevitték a szervizbe, meg volt halva. Akku feszültség nulla, és a foglalatól, ahova a tápot dugják,kitört a tű. szal gyakorlatilag csak az alaplapcsere után tudták az egészet bekapcsolni. Néztem Windows event logot, az is azt mutatja, hogy miután meghalt a gép, a 2 hónapos javítás utolsó pár napjáig nem bootolt rajta oprendszer. szóval érdekes a helyzet, az ellenségemnek sem kívánnám :(
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • "A szerviz meg szóba sem áll velem..."


    A már említett webkamot sem akarták kicserélni, mondván, hogy náluk működik. (Tényleg: jogilag mennyire elfogadható érv ez, hogy mondjuk "az anyósom nálam nem veszekszik"?) Szerencsére beidegződött nagyképűségből fölajánlották, hogy majd föltelepítik ők, így rövid szenvedés után kénytelenek voltak adni egy másikat... De mi van, ha nem ilyen nagyképűek? (Na jó: jó szándékúak...?) Off.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • a sok hülyeség közepette


    Hát igen, nem vagyok benne biztos, hogy Ők tudnának ilyen összeszedett, nyelvtani hibáktól mentes (ma az is nagy szó!), stilisztikailag kifogástalan és hűvös, logikus felépítésű HSZ-t írni... Ez nem volna baj (az autószerelő sem zseni), de akkor mire az általam tapasztalt általános nagyképűség? Tisztelet a kivételnek.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • érdekes a helyzet


    Itt csak a való világ segítene a virtuális helyett. Vagyis csavarhúzó elő, és gyorsan nézzük meg mi is van
    fizikailag
    a gépben. Minden normális helyen így csinálják, ahol úgymond "tartozékok" is járnak a termékhez, vagyis amik nélkül az még működőképes...
    Más kérdés, hogy az autószerelők meg a híradástechnikusok évtizedekkel ezelőtt sem mentek már márkás cuccokért a boltba: cseréltek maguknak...
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Mi szerepel a számlán?
    Mennyi memóriával adták a gépet?
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Ahogy lorenzen írja, a számlán biztos rajta van, hogy milyen konfigot vettél, mennyi memória volt a laptopban.

    Egyébként gondolom a MAGYAR fogyasztóvédelemhez fordulhatnál, hisz a magyar szervizzel van gondod, nem a gyártóval.
    Ők meg majd megmondják, hogy milyen adatok, bizonyíték kell nekik.

    Egy dologra figyelj:
    NE NYISD FEL A LAPTOPOT!!!!

    Ne nyúlj hozzá, mert akkor már mondhatják, hogy 6 gigával adták vissza, csak te kiszedted otthon.
    Így is könnyen rád foghatják, hogy te vagy a hibás.

    Amúgy el tudom képzelni, hogy nem rossz indulatú a szerviz, egyszerűen csak hanyag, és elkallódott az egyik memória szerelés közben, vagy egy idegen nyúlta le.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
  • Felnyitni én sem akartam a laptopot, a te általad is említett okokból. Kedvem lenne előkapni a csavarhúzót, de nem lehet.. A gond éppen az, hogy amikor meghibásodott a gépem, külföldön voltam, és "hála" a nemzetközi garanciának, az angol ASUS-nak adtam le a gépet.

    Én is csak azt tudom remélni, hogy a szerviz elbénázott valamit. De épp ezért remélem, hogy ha a gépemen elég sok log fájlt/stb tudok összeszedni, akkor könnyebben belátják, hogy nem csak szabadidőmben szórakoztatom őket.

    A számlát pedig megnéztem még egyszer, azon a szokásos cuccokon kívül (eladó adatai, vevő adatai) csak a típusszám és a sorozatszám van. Ráadásul amikor a gépemet megvettem, rögtön kiderült, hogy a fele USB port halott, úgyhogy napokon belül kértem a garanciális cserét. A cserét igazoló papíron meg megint csak a gyári számok vannak.
    Mutasd a teljes hozzászólást!
abcd