Az elmúlt hónapban történelmi változás állt be a böngészők globális piacán, ahol a Google leszorította második helyéről a Mozilla-t. A mobil böngészés növekedésének köszönhetően ugyanis az összesített - azaz az asztali és a mobil böngészést is magában foglaló - piacon a keresőóriás szoftvereit használó webezők száma már meghaladta a Mozilla megoldásával a világméretű hálózatra fellépő felhasználók számára.

Bár a webet a felhasználók mintegy 86%-a még mindig asztali gépéről éri el, augusztusban már közel 14%-ot tett ki a mobil eszközök segítségével webezők aránya. Ennek köszönhetően a Google böngészőinek részesedése 17.5%-ra nőtt az összesített piacon, míg a Mozilla szelete 16.1%-ra esett vissza. Ezzel a két cég helyet cserélt az összesített dobogón, annak ellenére, hogy kizárólag az asztali böngészők piacán még - ha nem is nagy előnnyel, de - a Firefox még mindig a második, a Chrome pedig csak a harmadik helyet tudhatja magáénak.

A világ legnépszerűbb böngészője ugyanakkor az összesített piacon is továbbra is az Internet Explorer, amelyet a webezők fele (49.6%) használ a világháló elérésére - tehát kb. másfélszer annyian, mint a Google böngészőit és a Firefox-ot együttesen. Az Apple 12.2%-os kombinált eredményével ugyan egyelőre a negyedik, de a mobilok további térhódításával még ottani piacvesztése ellenére is veszélyt jelenhet majd idővel a Firefox-ra, amit akár teljesen le is szoríthat majd a dobogóról, átvéve annak harmadik helyét.

Az Opera - amely a mobil böngészők piacán egykor 90% körüli részesedéssel bírt - mára annyira visszaszorult, hogy összesített eredménye is csak a 2.5%-ot éri el.