A napokban olyan esemény történt, amire eddig még nem volt példa: egy rendőr megállított egy önvezető autót az úton. A jármű a Google önvezető autójának prototípusa volt, amit azért "meszelt le" a motoros járőr, mert az jóval a megengedett sebesség alatt hajtott, és így a közeg szerint akadályozta a fogalmat.

A Google biztonsági okokból jóval a megengedett sebesség alá korlátozta be a jelenleg még tesztelés alatt álló autója prototípusának maximális haladási sebességét. A jármű ugyanis az utakon általában érvényes és tartott 35 mérföld/óra (56 km/h) helyett csak legfeljebb 25 mérföld/óráva (kb. 40 km/h) halad.

A rendőr azért állította meg az önvezető autót, mert az túl lassan haladt (fotó: Zandr Milewski)A rendőr azért állította meg az önvezető autót, mert az túl lassan haladt (fotó: Zandr Milewski)

Az autót megállító rendőr az intézkedés részeként csak figyelmeztette az önvezető járműt felügyelő Google-munkatársakat, de büntetést nem szabott ki. Ha megtette volna, érdekes kérdés lett volna, hogy azt az önmagát vezető autónak, vagy az annak működését felügyelő utasoknak osztotta -e volna ki.

A Google az eset kapcsán azt emelte ki, hogy önvezető autói eddig már 1.2 millió mérföldet (1.9 millió kilométert) tettek meg a közutakon, és ez volt az első alkalom, hogy rendőr állította meg őket. Ehhez azért hozzátartozik, hogy a cég intelligens járművei már több közúti balesetnek is részesei voltak, amiben ugyan technikailag nem ők voltak a hibásak, viszont az emberi vezetőktől eltérő viselkedésüknek része lehetett a balesetek kialakulásában.