A szemfülesebb webezőket a hétvégén valami furcsa érzés keríthette hatalmába amikor a Google találati oldalait böngészték - bár vélhetően nem tudták megmondani, hogy mi is volt az oka. Ennek ellenére megérzésük helyes volt - a keresőóriás ugyanis tényleg változtatott weblapja kinézetén, aminek lényegét azonban vélhetően csak kevesek tudták elsőre kiszúrni.

Akiknek ez nem sikerült azoknak eláruljuk, hogy a Google a találati oldalakról egy vélhetően kevesek által hasznosnak talált elemet, a jobb oldalt megjelenő hirdetési blokkot tüntette el. Bár a vállalat nem indokolta a lépést, egyértelmű, hogy a szóban forgó hirdetési zóna azért kerülhetett törlésre, mert az ott megjelenő szöveges linkekre a webezők többsége valószínűleg már teljesen vak volt, és nem kattintott rajtuk.

A jobb oldali szöveges hirdetések helyét képekkel gazdagított shopping-ajánlatok veszik át - bár egyelőre csak kevés kulcsszó esetébenA jobb oldali szöveges hirdetések helyét képekkel gazdagított shopping-ajánlatok veszik át - bár egyelőre csak kevés kulcsszó esetében

Az eltüntetett hirdetések helyén a találati oldalak legtöbbjén mostantól egy nagy fehérség fogja fogadni a webezőket. Ugyanakkor egyes kiemelt kulcsszavak esetében a Google egy új, immár képekkel is gazdagított hirdetési dobozt fog az adott helyen megjeleníteni, amikben kapcsolódó termékeket fog kilistázni, azok áraival együtt.

Emellett egyes kereséseknél az eddigi három helyett már négy darab fizetett hirdetés fog szerepelni maguk a találati listák élén is, mindjárt az első oldalon, annak tetején. Ez bizonyos esetekben teljesen kiszoríthatja a nem fizetett hirdetésként, hanem kvázi természetes úton, önjogon odakerülő, ún. organikus találatokat, amik csak görgetés után válnak majd láthatóvá a felhasználók számára.

Mindezzel együtt a keresőben átlagban kevesebb hirdetés fog egy-egy alkalommal megjelenni, ami ugyan a webezőknek jó, az AdWords hirdetők viszont készülhetnek arra, hogy a korábbiaknál többet lesznek kénytelenek fizetni a Google-nak azért, hogy a keresések során a felhasználók szeme elé kerüljenek.