Bár egyes körökben az Apple-t és termékeit a világ legmenőbb dolgainak tartják, a mai fiatalok általánosságban ezt nagyon nem így látják. Szerintük ugyanis még a tortillachips és a pilótakeksz is menőbb az almás vállalatnál, nem is beszélve az Xbox-ról és a YouTube-ról, amik mind nagy királyságságok.

Legalábbis ez derül ki egy, a Google megbízásából a közelmúltban készült kutatásból, amiben azt vizsgálták, hogy a mai 13-17 évesek milyen dolgokat gondolnak a leginkább "cool"-nak. A felmérés most nyilvánosságra hozott eredményei szerint a fiatalok legmenőbbnek a YouTube-ot és a Netflix-et tartják, amit a népszerűségi listában a Google követ.

Ezek a legnépszerűbb, illetve legismertebb márkák a fiatalok szerintEzek a legnépszerűbb, illetve legismertebb márkák a fiatalok szerint

Ezek után - már némileg leszakadva - a leginkább a magyar Pilóta kekszhez hasonlítható Oreo, majd az Xbox és a kameráiról ismert GoPro következnek. A Sony konzolja, a PlayStation csak hetedik a népszerűségi rendben, amit egy Google-termék, a Chrome követ. Az Apple - egyébként a Nike-val holtversenyben - csak ezek után következik a fiatalok menőségi sorrendjében.

Tőlük csak picit van elmaradva coolságban az Amazon és a Gatorade energiaital, amiket a Jordan és a Snapchat követnek. A Chick-Fil-A gyorsétterem-lánc és a Converse csukák leverik menőségben az Instagramot, ami meg cserébe a Spotify-t és a BMW-t alázza. A lista végén a McDonald's, a Yahoo, a Sprint mobilszolgáltató, valamint a Whatsapp üzenőprogram szégyenkeznek.

A Google felmérésének legutolsó helyén a Wall Street Journal üzleti magazin futott be, amit egyáltalán nem értékelnek a fiatalok. Érdekesség, hogy a közbenső helyeken a Microsoft például jóval előrébb van az Androidnál és a Samsungnál is, de Redmond a Pepsi-nél, illetve a Coca-Cola-nál is menőbb a megkérdezettek szerint.

A lista felállításához egyébként a kutatásban mintegy 400 fiatal véleményét kérték ki, az eredmények viszont nem reprezentatívak.