Pár hónappal azután, hogy a Google élesítette a Chrome-ban annak beépített reklámblokkolóját, hasonló funkcionalitást kaphat majd a Firefox is. Ez derül ki a böngésző napokban frissített ütemtervéből, ami még az idei év során kilátásba helyezi egy hasonló fejlesztés bevezetését a Mozilla szoftverébe is.

Akárcsak a Chrome esetében, úgy néz ki, hogy a Firefox-nál is csak egy részleges reklámszűrő kerülhet majd bevezetésre a böngészőben, ami csak a legdurvább hirdetési fajtákat szűri ki, de a szolidabb reklámokat továbbra is hagyja majd megjelenni. Azt ugyanakkor, hogy ez vajon a Google által alkalmazotthoz hasonló módon valósítja -e majd meg a Mozilla, vagy egy alapvetően eltérő megoldást fog kidolgozni, egyelőre nem lehet tudni.

Ezen kívül a Mozilla fejleszteni tervezi a Firefox követésvédelmi funkcióit is. Bár ilyen célú funkciók már jó ideje megtalálhatók a Mozilla böngészőjében, a jelek szerint további újdonságok bevezetése lesz várható annak érdekében, hogy a reklámokat ne lehessen felhasználni a webezők oldalakon átívelő követésére.

Ez utóbbi véget vethet annak, a legtöbbek által rendkívül idegesítőnek talált viselkedésnek, hogy bizonyos reklámok weboldalakon át is követik őket, és pl. egy webshopban megnézett terméket aztán megpróbálnak teljesen más szájtokon is rátukmálni a felhasználókra - általában korlátos sikerrel.

A Mozilla ütemterve ugyanakkor azt nem árulja el, hogy az új fejlesztések bevezetése mikor lesz várható - sőt, az is elképzelhető, hogy az ezekkel kapcsolatos tervek időközben még módosulnak majd.