A Google a hét elején jelentős szigorítást jelentett be a Chrome-ba alapból beépített reklámblokkoló megoldása működésében. A keresőóriás böngészőjében az év eleje óta megtalálható mechanizmus ugyanis hamarosan a korábbiaknál is keményebb kézzel bánik majd el azokkal az oldalakkal, amik a Google szerint túl durva reklámtömeget zúdítanak a felhasználókra, és minden hirdetés megjelenését blokkolni fog.

A Chrome reklámblokkolója ugyanis eddig csak kifejezetten azokat a formátumokat és megoldásokat blokkolta, amik el nem fogadható megoldásokat használtak: pl. egy reklám bezárásának kísérletekor további reklámokat jelenítettek meg, vagy hamis rendszerüzenetek megjelenítésével próbálták a felhasználókat kattintásokra ösztönözni. Ha egy szájt ilyeneket jelenített meg oldalain, ezeket kiszűrte a böngésző, de a szolidabb hirdetéseket hagyta megjelenni.

Példa az agresszív, tiltott megoldásra, ami aktiválni fogja az immár teljes reklámszűréstPélda az agresszív, tiltott megoldásra, ami aktiválni fogja az immár teljes reklámszűrést

A Google szerint azonban a jelek szerint ez nem volt elegendő a szóban forgó "rossz" formátumok alkalmazásának visszaszorítására, hiszen az oldalaknak semmi vesztenivalójuk nem volt ezek alkalmazása miatt. A hirdetés a - számukra - legrosszabb esetben egyszerűen nem jelent meg, de más negatív következményekkel nem kellett számolniuk.

Az új, szigorúbb működési mód bevezetése után azonban a túl durva reklámokat megjelenítő oldalakon a Chrome nem csak a problémás, de az összes hirdetés megjelenítését blokkolni fogja - beleértve a kevésbé zavaró formátumokét is. A Google nyilván ezzel akarja arra ösztönözni a webmestereket, hogy ne is próbálkozzanak a szóban forgó, a felhasználói élményt durván rontó megoldások alkalmazásával, mert ezek miatt gyakorlatilag összes bevételüket elveszthetik majd.

Az új blokkolási mód a Chrome 71-ben lép majd működésbe, amit jövő hónapban fog elérhetővé tenni a Google.