A Google a Chrome böngésző motorjába egy olyan változást tervez bevezetni, aminek következményeként bizonyos, jelenleg igen népszerű bővítmények képtelenné válnak majd működni alatta. Ezek között vannak több igen népszerű reklámblokkoló is, amik a jövőben nem fogják tudni megakadályozni, hogy a hirdetések (is) letöltésre kerüljenek a weblapokban.

Eddig erre azért volt lehetőségük, mert a Chrome egy ún. webRequest API-n keresztült tudatta velük, ha egy új erőforrás letöltésére készül - a bővítmények pedig módosíthatták a kérés tulajdonságait, sőt, meg is akadályozhatták annak elküldését, pl. a reklámok esetében. A Google azonban most meg fogja szüntetni ezt a lehetőséget, és a bővítések nem fogják tudni az erőforrások - köztük a hirdetések - betöltését ilyen módon megakadályozni.

A keresőóriás szerint a változtatást a biztonság és a sebesség növekedésének érdekében vezetik be - így ugyanis gyorsabbá válhat majd a Chrome működése, és a rosszindulatú bővítmények nem manipulálhatják majd a kéréseket. Ugyanakkor a módosítást követően az olyan reklám- és követésblokkolók, mint pl. a uBlock Origin vagy a uMatrix is működésképtelenné válnak majd.

Ezzel szemben a fejlesztés nem érinti majd az Adblock Plus-t, ami a fent vázolttól eltérő módszert használ a reklámok szűrésére, és azok kódját törli a weboldalból - és ami mellesleg alapértelmezésben hagyja a Google hirdetéseit megjelenni, mert azok megfelelnek "Elfogadható Hirdetések" kritériumainak. A Chrome az ABP, illetve a hozzá hasonló, deklaratív szabályokon alapuló szűrők működéséhez továbbra is biztosítani fogja a feltételeket - de ezeket jóval könnyebb lesz majd a hirdetésmegjelenítőknek megkerülni.

Jelenleg nem egyértelmű, hogy a Chrome motorjának kódbázisába most bevezetett változások a böngésző melyik kiadásában jelenhetnek majd meg - azaz, mikortól fognak a fent említett módszert használó reklámblokkolók megszűnni működni.