A Microsoft a hét elején meglepetésszerűen jelentette be, hogy portolta grafikus csatológyűjteménye, a DirectX legújabb, 12-es verzióját a Windows 7-re is. A fejlesztésnek köszönhetően a jövőben az újabb játékok a lassan egy évtizedes rendszer alatt is gyorsabban működhetnek, és jobban lehetnek képesek a modern grafikus kártyák képességeinek kiaknázására.

Bár a fejleményt a játékosok minden bizonnyal örömmel fogadják, a lépés meglehetősen váratlan volt a Microsoft részéről. A Windows 7 ugyanis alig 9 hónap múlva megszűnik támogatott lenni az otthoni felhasználók számára - így utóbbiak már csak rövid ideig élvezhetik a port előnyeit; a vállalati felhasználókat pedig (akik esetleg még pár évig használhatják a rendszert) biztosan nem érdekli a DirectX 12 elérhetővé válása az új platformon.

A World of Warcraft az első játék, ami már Windows 7 alatt is tud DirectX 12 módban futniA World of Warcraft az első játék, ami már Windows 7 alatt is tud DirectX 12 módban futni

Az eredetileg a Windows 10-ben bemutatkozott - és egészen eddig csak azon elérhető - DirectX 12 a csatolókönyvtár előző verzióitól eltérő megközelítést alkalmaz a videókártyák meghajtására. A csatoló magasabb fokú kontrollt és közvetlenebb hozzáférést enged az adapterek hardveréhez a játékok részére, amik ezt hatékonyabb és így gyorsabb megjelenítésre használhatják fel.

A Microsoft a most bejelentett Windows 7-es DirectX 12 porttal kapcsolatban megjegyzi, hogy bár az lehetővé teszi a DX12-s játékok futtatását a rendszeren, mindenképpen alacsonyabb teljesítmény fog nyújtani a Windows 10-es társánál. Utóbbi rendszer ugyanis kerneljében is tartalmaz olyan módosításokat, amik még hatékonyabbá teszik a működést - amely változások ugyanakkor a Windows 7-be a port telepítésével nem kerülnek bevezetésre.

Az első játék, ami képes a Windows 7 alatt is DirectX 12 módban futni, a World of Warcraft, de a Microsoft azt mondja, hogy más játékok készítőivel is együttműködik alkotásaik a régebbi rendszerre portolása érdekében.