Alig pár nappal az után, hogy a Crytek egy demó révén bizonyította: abszolút nincs szükség az Nvidia új RTX kártyáinak speciális áramköreire a valós-idejű sugárkövetés megvalósítására a játékokban, az Nvidia maga is elismerte ezt a tényt. Annyira, hogy a cég mindjárt be is jelentette: hamarosan ő is elérhetővé fogja tenni a DirectX-alapú ray tracinget, a DXR-t régebbi, GTX videóadapterein is.

Az ezt támogató új meghajtót az Nvidia már áprilisban ki fogja adni, az pedig minden, a GTX 1060 vagy annál erősebb kártyán lehetővé fogja tenni a DXR használatát. Ezek körébe a frissen leleplezett GTX 1660 és 1660 Ti mellett a már évek óta kapható GTX 1060, GTX 1070, GTX 1070 Ti, valamint a GTX 1080 és GTX 1080 Ti mellett a Titan X is bele fog tartozni - tehát ezeken is be lehet majd a valós-idejű sugárkövetés megjelenítést kapcsolni.

A bővítés után Nvidia videókártyák millióin válhat a "gyárilag" is támogatott valós-idejű ray tracingA bővítés után Nvidia videókártyák millióin válhat a "gyárilag" is támogatott valós-idejű ray tracing

Mint minden más grafikai sajátosság esetében, természetesen itt is függni fog a kártya erősségétől az, hogy a ray tracinget milyen minőségben, illetve milyen képráta mellett lehet majd alkalmazni, de valamilyen szinten a fent felsorolt adapterek mindegyikén el lehet majd azt érni.

A hírek szerint a játékok közül a Battlefield V kifejezetten jó szinten tudja majd a sugárkövetéses effekteket produkálni akár a leggyengébb támogatott kártyákon is, és bár a Shadow of Tomb Raider bizonyos helyszíneken akadozhat majd, alapvetően azt is lehet majd bekapcsolt DXR mellett tolni az említett GeForce termékeken.