A Google a napokban bejelentette, hogy hamarosan újabb körrel bővíti a böngészője által blokkolt reklámok körét. A túl nagy számban jelen lévő, a tartalmat - sőt, gyakran az egész képernyőt - elfedő, illetve a hosszú videók megnézésére kényszerítők után most azon hirdetések is kigyomlálásra kerülnek majd a weblapokban, amik aránytalan mértékben lassítják annak működését.

A cég mérések alapján arra a következtetésre jutott, hogy a határt az elfogadható és a már túlzó reklámok között 4 MB méretben, valamint 30 másodperc alatt 15 másodpercnyi CPU használatban húzza meg. Azok a reklámok tehát, ami ennél nagyobb méretűek lesznek, illetve a szóban forgónál magasabb terhelés okoznak a gépek processzorai számára, blokkolásra kerülnek majd a Chrome által - helyükön pedig csak egy erről tájékoztató üzenet jelenik majd meg.

A Chrome az erőforrászabáló reklámok helyén csak egy, a szűrésükről tájékoztató üzenetet jelenít majd megA Chrome az erőforrászabáló reklámok helyén csak egy, a szűrésükről tájékoztató üzenetet jelenít majd meg

A Google szerint az ilyen, általa "erőforrásnehéz"-nek hívott reklámok ugyan az összes, a weblapokon megjelenő hirdetéseknek csak 0.3%-át adják, az általuk keletkeztetett hálózati forgalom azonban a teljes sávhasználat 27%-át, a processzorterhelésnek pedig 28%-át teszik ki. Ez egyben azt is jelenti, hogy blokkolásukkal utóbbi mértékkel gyorsulhat majd a böngészés sebessége, illetve a gép működése is a felhasználók számára.

A "rossz" reklámok az összesnek csak nagyon kis részét teszik ki, mégis az erőforrások elképesztő részét eszik megA "rossz" reklámok az összesnek csak nagyon kis részét teszik ki, mégis az erőforrások elképesztő részét eszik meg

Az új reklámok blokkolásának lehetősége egyébként már ott van a Chrome jelenlegi kiadásában is, de nincs benne még aktiválva. A Google ezt csak augusztusban tervezi meglépni, hogy addig hagyjon időt arra, hogy a weblapok tulajdonosai és a reklámok készítői az elfogadható szint alá csökkentsék hirdetéseik méretét és processzorterhelését.

Ha valaki mégis már most be szeretné kapcsolni a hálózatot és a gépet extrém terhelő hirdetések blokkolását, az a böngésző kísérleti beállításai között a chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention Default-ról Enabled-re állításával teheti ezt meg.