A Windows 10-felhasználók gépeiken hamarosan olyan játékokat és más grafikus alkalmazásokat is futtathatnak majd, amiket eredetileg Linux-ra írtak. A Microsoft ugyanis a hét megrendezett BUILD konferenciáján bejelentette, hogy DirectX támogatással bővíti a nyílt forrású rendszer a Windows-ba épített változatát (WSL).

Ugyan a grafikus alkalmazások futtatása eddig sem volt teljesen kizárt a WSL-en, ehhez a felhasználóknak magára a Windows alaprendszerre kellett először telepíteniük egy ún. X server kiszolgálót, és a Linux-ban elindított programok ezen keresztül tudtak csak grafikát a képernyőre varázsolni. A DirectX-támogatás a magba integrálásával ugyanakkor közvetlenül a Linux válik majd képessé a grafikus felület kezelésére - éppen úgy, mint ha önállóan működne a gépen.

A Linux környezetben futó játékok szintén közvetlen hozzáférést nyerhetnek majd a gazdagép grafikus képességeihez, főleg, hogy a Microsoft a WSL-en belül is elérhetővé teszi majd a DirectX 12-es interfészt. Ezen kívül egyes tudományos vagy kutatási, valamint mesterséges intelligencia alkalmazások is profitálhatnak majd az újdonságból, mivel számítási feladatok elvégzését is a számítógépbe szerelt grafikus kártyára tudják majd bízni a csatolón keresztül.

Azt, hogy az új integrációs szolgáltatások mikortól lesznek majd elérhetők a Windows 10 beépített Linux alrendszeréből, a Microsoft egyelőre nem közölte.