A BMW után újabb német autógyár jelentette be, hogy a jövőben plusz pénzt fog kérni vásárlóitól azért, hogy azok egyes funkciókat továbbra is használni tudjanak egyszer már kifizetett autóiban. Ugyanakkor míg a bajor gyártó az ülésfűtést és a fényszórót köti előfizetéshez, a stuttgarti konszern a jobb gyorsulást fogja letiltani autóiban - ha csak nem perkál neki évente újra és újra az ügyfél.

A cég által Acceleration Increase-nek (azaz Gyorsulásnövelés-nek) hívott csomag évente 1200 dollárjába, azaz, mintegy (nettó) fél millió forintjába fog fájni a Mercedes EQ sorozata vásárlóinak -ezért cserébe pedig a gyártó nem fogja mesterségesen visszakorlátozni az autókba épített motorok teljesítményét. Ha valaki ezt nem fizeti ki neki, akkor autója kb. 0.8-1.0 másodperccel hosszabb időt igényel majd a 100 km/h-s sebesség eléréséhez, mint amire amúgy képes lenne.

Mercedes-Benz EQMercedes-Benz EQ

Bár a Mercedes lépését vélhetően a legtöbben kevésbé tartják pofátlannak, mint a BMW-jét, hiszen nem komfort, illetve biztonsági jellegű funkciót köt előfizetéshez, sokan még így is arcátlanságnak gondolhatják, hogy a gyártók lényegében újra és újra fizettetni akarnak ügyfeleikkel olyan dolgokért, amiket azok az autók árában valójában már azok megvételekor kiperkáltak nekik.

Az még kérdés, hogy a hasonló előfizetéses konstrukciók mennyire lesznek népszerűek a vásárlók körében, de az nem, hogy ha utóbbiak nem "lázadnak" aktívan ezek ellen, akkor egyre több gyár egyre több ilyen funkciót fog előfizetéshez kötni termékeiben.