Éppen tegnap számoltunk be egy finoman szólva is vitatható szabadalom érvényesítése érdekében indított perről, és máris újabb hírek futottak be egy hasonló témában. Egy másik amerikai cég ugyanis szintén most jött rá, hogy sürgősen pénzt szeretne csinálni egy teljesen általános, minden modern számítógépes játékban felhasznált eljárást levédő szabadalmából.

Az egyébként nyomdai és grafikai eszközök gyártásával foglalkozó Tektronix 4,734,690 számú szabadalma nem mást, mint a három dimenziós ábrák két dimenziós kijelzőkre történő leképezését és megjelenítését védi le. Az egyébként már gyakorlatilag évezredek óta ismert matematikai tételeken alapuló leképezési eljárást a Quake-tól kezdve a Doom-on át a Wolfenstein sorozat tagjaiig minden modern, 3D-s grafikát alkalmazó számítógépes játék és szoftver használja.

A Tektronix a PC-n keresztüli értékesítést levédő társához hasonlóan szintén nem kicsiben gondolkodik, így mindjárt a számítógépes játékipar legnagyobbjai: többek között az Activision, az Electronic Arts, az Ubisoft és a Take Two megtámadását fontolgatja, de a célpontok között szerepel a Sega, az Atari, valamint a Lucasarts is.

A Tekronix egyébként elég rossz lapokkal indul a jogi csatába, ugyanis szabadalmát csak 1987-ben nyújtotta be, miközben az első 3D-s grafikát alkalmazó játékok már jóval az előtt megjelentek - ez utóbbi ún. megelőző alkotások léte pedig kizárja a szabadalom érvényességét. Ráadásul a konkrét esetben attól sem kell félni, hogy az óriáskiadók pénzeszközök hiányában lennének kénytelenek a jogi csata megvívásáról és a szabadalom megtámadásáról lemondani.