A májusban megjelenő új Doom játék nem csak a grafika és a játékmenet sokoldalúsága vonatkozásában hoz majd jelentős előrelépést, hanem egy első kevésbé fontosnak tűnő területen is. Ugyanis elképesztő részletességgel teszi majd lehetővé a játékosok számára karakterük és fegyverzete egyedire szabását - legalábbis ami azok külső jegyeit illeti.
A játék ezzel véget fog vetni az egyenkarakterek sorának, amik eddig jellemezték a Doom és Quake játékokat, és közvetlenül, már pusztán páncélzatukról felismerhetővé teheti majd a játékosokat, illetve azt, hogy milyen tapasztalati szintet érték el. Az elképesztő számú, több, mint 300 pácélzati elem - amiből a figurájuk jelmezét összeválogathatják - ugyanis csak fokozatosan, a meccsek megnyerésével válik majd elérhetővé a játékosok számára.
Utóbbiak ugyanakkor minden elemet egyedi színekkel és mintákkal láthatnak majd el, ezáltal még tovább növelve karakterük megjelenésének egyediségét.